Kétmilliós különbözet – elszámolási furcsaságok a váci holding korábbi vezetőjénél

Belpol

Nem stimmelnek az elszámolt és a valós adatok a Váci Városfejlesztő Kft. nemrég távozott ügyvezetőjének gépjárműhasználata esetében. Zábó Edina jóval több megtett kilométerről nyújthatott be számlát az utóbbi négy évben. Egy helyi képviselő kikérte az adatokat, amit összehasonlított a Közlekedési Hatóság hivatalosan rögzített kilométeróra állásaival; kétmillió forintnyi különbözetet talált.

Zábó Edina, az önkormányzati fenntartású Váci Városfejlesztő Kft. korábbi, a Váci Sport Kft. jelenlegi ügyvezetője az elmúlt években a hivatali gépjármű használata után sokkal több megtett kilométerről nyújthatott be számlát a munkaadójának, mint amennyit ténylegesen utazott.

Az erről szóló adatokat Csereklye Károly, a Váci Szívvel Mozgalom (VSZM) képviselője kérte ki közérdekű adatigényléssel a Váci Városfejlesztő Kft.-től. A VSZM összevetette Zábó Edina 2016 és 2020 közötti kilométer szerinti elszámolásait, kifizetési bizonylatait a Közlekedési Hatóság nyilvános adatbázisában megtalálható, az ügyvezető által használt gépjármű hivatalosan rögzített kilométeróra állásaival.

A szervezet számításai szerint a szóban forgó időszakban Zábó Edina mintegy 112 000 kilométerrel többet tüntetett fel az elszámolásban, ez pedig több mint 2 millió forint különbözetet jelent (20 forint/kilométerrel számolva, amibe nemcsak az üzemanyag, hanem az amortizáció költsége is benne van). De a VSZM munkatársai találtak több mint 100 olyan esetet is, amikor Zábó ugyanazon a napon a saját és a Váci Városfejlesztő Kft. által fenntartott autó használatára is pénzt vett fel.

A dokumentumok szerint az elmúlt négy évben az ügyvezető több tucatszor járt „megbeszélés” és „egyeztetés” címszó alatt a fővárosban, ami után 117 vagy 126 kilométert számolt el – holott Vác központjától Budapest belső kerületeiig és vissza mintegy 85 kilométer a távolság //www [dot] google [dot] com/maps/dir/V%C3%A1c/Budapest/ [at] 47 [dot] 5923607,19.0078774,11z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47402a5900606d6d:0x400c4290c1e1a10!2m2!1d19.1351781!2d47.7841803!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0">közúton. A koronavírus-járvány első hulláma alatt, tehát a karantén idején, március elejétől május végéig több mint 2500 kilométert utazott a használatában lévő céges gépkocsijával, számos alkalommal betért Budapestre.

Csereklye Károly hétfőn eljuttatta a dokumentumokat Matkovich Ilonának, Vác ellenzéki pártok támogatta polgármesterének, és levélben felszólította, hogy tegye meg a szükséges büntető feljelentést.

Zábó Edina egészen a közelmúltig volt a Váci Városfejlesztő Kft. ügyvezetője. Egy nyári, a várost érintő cikkünkben még ő válaszolt lapunknak a társaság nevében. Most is megkerestük, hogy a felmerülő kérdésekre reagáljon, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk tőle választ. Beszéltünk Matkovich Ilonával is (a polgármester egykor lapunk szerzője volt – a szerk.), aki azt mondta, a városvezetés átvétele után több belső ellenőrzést folytattak, ezt az ügyet is ki fogják vizsgálni.

(Címlapképünkön: Vác város Polgármesteri Hivatalának „világi barokk” műemlék épülete a Március 15. téren. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba)

Figyelmébe ajánljuk