Környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében – írja a hvg.hu egy a kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentum nyomán. A kormány tarthatatlannak látja a reptérre vezető út állapotát, az már a Magyarországra repülővel érkező külföldiek előtt is kínos, ezért előkészíti annak átfogó fejlesztését.
A dokumentum szerint a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani. Balesetveszélyes, zavarérzékeny, és „alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, amely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében”.
A fejlesztés az Üllői út–Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Center csomópontjáig terjed. A közösségi közlekedés előnyben részesítésével szélesítik, javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, biztosítják a szükséges zajvédelmet, és növelik a zöldfelületet. Ezzel „egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre.
A beruházás nem növelheti a belváros közúti terhelését, és a külső kerületekből és az agglomerációból beáramló forgalom sem nőhet. Fontos eleme a külön szintű vasúti kereszteződések, valamint a Kőér utca bővítése a Határ út–Gyömrői út között, illetve a Gyömrői út felújítása a Kőér utca–Hangár utca között, továbbá a Hangár utca–Lakatos utcai új összekötés megteremtése.
A beruházást nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé,
a beruházáshoz kapcsolódó környezetvédelmi hatósági eljárást pedig nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúraberuházással összefüggő üggyé nyilvánították.
A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.