Kohán Mátyás szerint az ország jelentős része értette, mit akart mondani Orbán Balázs

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 28.

Belpol

Bár a Mandiner munkatársa elismerte, hogy „pontatlan” volt a megfogalmazás.

A mandineres Kohán Mátyás péntek este az ATV Aktuális című műsorában igyekezett magyarázatot adni Orbán Balázs nagy felháborodást keltő, 1956-tal kapcsolatos kijelentésére.

Mint ismert, a Kohán Mátyással közösen vezetett Stratégiai Részleg című műsor szerdai adásában a miniszterelnök politikai igazgatója azt mondta: „Pont '56-ból kiindulva mi valószínűleg nem csináltuk volna azt, amit Zelenszkij elnök csinált két és fél évvel ezelőtt, mert felelőtlenség, mert látszik, hogy belevitte egy háborús védekezésbe az országát, ennyi ember halt meg, ennyi területet vesztett. Mondom még egyszer, az ő joguk, szuverén döntésük, megtehették, de ha minket megkérdeztek volna, akkor mi nem tanácsoltuk volna, azért, mert '56-ban az lett, ami lett. Mert megtanultuk, hogy itt óvatosnak kell lenni, és óvatosan kell bánni a nagyon értékes magyar életekkel. Azokat nem lehet csak úgy odadobni mások elé.”

Kohán az ATV-ben úgy fogalmazott:

„akárcsak az ország jelentős része, én is értettem, hogy mit akart ezzel Orbán Balázs mondani”.

Kohán szerint Orbán Balázs „pontatlan” megfogalmazásával arra akart rámutatni, hogy minden kormánynak tennie kell azért, hogy ha lehet, elkerülje a háborút. „Aki szemfüles, az hallotta, hogy Orbán Balázs kettő és fél évet mondott. Kettő és fél évet levonva, 2024 szeptemberében, az 2022 márciusára vezet. Ez az isztambuli békefolyamatnak az időpontja, amit szintén nyugati nyomásra Ukrajna szakított meg” – fogalmazott a Mandiner munkatársa, aki szerint itt megakadályozhatták volna a háborút. Szerinte könnyű volt félreértelmezni Orbán Balázs szavait, és „akinek politikai szándéka volt ebben, mint a Fidesz első számú politikai ellenfelének, az megtette”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.