Kövér: "Megnyitottuk a korábban oly sokáig megtiport haza és megalázott nemzet felemelkedésének új korszakát"

  • narancs.hu
  • 2019. október 6.

Belpol

A házelnök az aradi vértanúkra emlékezve osztotta meg gondolatait.

"Legyőzetve is győztes forradalmunk erőt adott, és irányt szabott a XX. század magyarjainak 1956-ban, amikor szembeszegültek az idegen zsarnoksággal; erőt adott 1990-ben, amikor kimentettük hazánkat a kommunizmus összeomló romjai alól; és erőt adott a XXI. század magyarjainak is, amikor 2010-ben országunkban lezártuk a posztkommunizmus korszakát, és megnyitottuk a korábban oly sokáig megtiport haza és megalázott nemzet felemelkedésének új korszakát" – mondta Kövér László ma a romániai Oklándon az aradi vértanúk emléknapja alkalmából tartott beszédében.

Kövér meglátása szerint ha nem hívő értelem vezérli Európa gazdaságát és társadalmait, akkor az európai ember nem az ura, nem jogos haszonélvezője, hanem csak rabszolgája és kárvallottja lesz a pénznek és a gépeknek, melyek behálózzák az életünket. Ha az értelmes hit helyett olyan értelmetlen tévhit irányítja Európa vezetőit, mely szerint kontinensünk az európai emberek, értékek és életformák hiányában is Európa marad, akkor keserves jövő vár földrészünkre – fűzte hozzá.

Emellett óva intett, hogy amennyiben azon romboló balhiedelem uralkodik el kontinensünk politikájában, miszerint az európai keresztény egyházak, az európai nemzeti államok, maguk az európai nemzetek és a családok a múlt felszámolandó hagyatékai, akkor sötét jövő vár mindannyiunkra.

MTI

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.