Lediktátorozta Jakab Pétert és kilépett a Jobbikból

  • narancs.hu
  • 2020. március 2.

Belpol

Ezúttal a párt volt alelnöke távozott.

Újabb jobbikos lépett ki a pártból: ezúttal a Jobbik Vas megyei elnöke, Bana Tibor távozott, aki úgy döntött, ellenzéki, független országgyűlési képviselőként tevékenykedik tovább.

Bana a hírt egy Facebookon közzétett videóban jelentette be, amiben kilépését azzal indokolja:

"a Jobbikban jelenleg a tisztességtelenség és becstelenség uralkodik. Jakab Péter, az antiszemita botrányairól elhíresült, orosz- és törökbarát Gyöngyösi Mártonnal együtt diktátorként vezeti a pártot. Mindenkit ellehetetlenít vagy eltávolít, aki nem ért vele egyet mindenben. Hiába dolgozik valaki keményen, ha kritikát is meg mer fogalmazni, nincs helye a rendszerben. (...) Ahhoz, ami most zajlik a pártban, nem tudom a nevemet adni."

A teljes beszédet megtekintheti itt:

Bana Tibor 2007-ben lépett be a Jobbikba, a pártnak tíz évig Vas megyei elnöke, majd két évig országos alelnöke volt.

Néhány héttel ezelőtt kilépett a pártból a Jobbik budapesti elnöke, Bencsik János, arra hivatkozva, hogy nem ért egyet azzal, amit Jakab Péter képvisel. Majd később Szávay István is szakított a párttal, aki szintén Jakab Péter belső ellenzékének egyik tagja volt,

Szávay István kilépett a Jobbikból

Jakab Péter belső ellenzékének újabb tagja távozott. " A mai napon kiléptem a Jobbik Magyarországért Mozgalomból, amelyet egykoron tizenhárom barátommal együtt alapítottam. Húsz évet hagyok a hátam mögött onnantól kezdve, hogy elsős egyetemistaként 2000 szeptemberében elődszervezetünk, a Jobboldali Ifjúsági Közösség tagjává váltam." -írja Szávay István Facebook-bejegyzésében.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.