Lomnici magyarázkodik

  • narancs.hu
  • 2019. január 14.

Belpol

Nem kevésbé parádésan.

Ahogy korábban a Magyar Narancs is megírta, a 444 megszervezett egy vágatlan interjúfelvételt, amelyen ifj. Lomnici Zoltán a riporter azon kérésére, miszerint:

– Egy szót, ami fontos, és kértek, hogy mondjuk el, hogy az őrök védték, tehát, hogy védték, jó?

– Jó.

– Jó. Erre akkor egy mondat erejéig térjünk ki.

Lomnici a felvétel megjelentetése után nem sokkal villáminterjút adott a Demokratának, amelyben arra a kérdésre, hogy igaz-e, hogy instruálta őt a szerkesztő az interjú során, azt válaszolta:

– A felülről kézivezérelt, a 444 esetében Soros megbízható emberei által inspiciált kisújságírók nyilván magukból indulnak ki. Természetesen nem történt ilyen, és ezt könnyen bizonyítani is tudom."

A viszontkérdésre, miszerint, hogyan is bizonyítaná azt válaszolta:

– Korábban ebben a témában több sajtóorgánum interjút készített velem még tavaly decemberben, jóval az illegálisan kiszivárgott anyag elkészülte előtt. Ezekben többször beszéltem arról, hogy az MTVA megvédte a munkatársait, amely egyébként a képfelvételek alapján evidencia.

Jaj, de csak nem hagyták. Újfent rákérdeztek, hogy akkor miért kérte a szerkesztő, hogy ezt mondja el?

Lomnici páratlan logikával oldotta meg a rejtélyt:

– Nagyon egyszerű, megküldtem az egyik ilyen beszélgetés anyagát a szerkesztő részére, és jeleztem, hogy ez egy fontos szempont lehet. Miután viszonylag mostoha körülmények között készült az interjú, emlékeztettek korábbi saját gondolataimra.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.