Márki-Zay: „A gyermekeket a legtöbb ártalom nem egy fenékreütéssel éri, hanem például a válással“

  • narancs.hu
  • 2019. június 26.

Belpol

Szóba hozta még a válást és az abortuszt.

Szerda reggeli Facebook-posztjában Márki-Zay Péter ellenzéki hódmezővásárhelyi polgármester magyarázni probálja korábbi kijelentését, miszerint "nekem az mindig nagyon fontos volt, hogy a gyerekek szót fogadjanak, és ilyen szempontból én a testi fenyítésnek is szükségét érzem."

A nagy magyarázkodásban sikerül neki az abortuszhoz és a váláshoz hasonlítani a gyerekbántalmazást, „ami elfogadhatatlan“ számára:

"ELFOGADHATATLAN SZÁMOMRA A GYEREKEK BÁNTALMAZÁSA, ugyanúgy, ahogy a VÁLÁS és az ABORTUSZ is. Mindhárom esetre igaz ugyanakkor, hogy a törvényi szabályozásnak nem az én elveimet kell követnie, mindhárom esetben elfogadom, hogy a társadalmi normák nem esnek egybe az én személyes meggyőződésemmel".

Ugyanakkor ezt a mondatszörnyet is leírja, sőt közzé is teszi Márki-Zay, aki, ha jól értjük, a gyermek fenekének megütése kardoskodik:

a "gyermekeket a legtöbb ártalom nem egy fenékreütéssel éri, hanem például a válással, szeretethiánnyal, a mindent ráhagyó neveléssel, ami nem készíti fel őket a társadalmi együttélésre (már az óvodában sem, nemhogy később a szenvedélybetegségekkel és a munkahelyi elvárásokkal kapcsolatosan)".

Mindez nem akadályozta meg Márki-Zay-t abban, hogy posztjának azt a címet adja, hogy Szó sem volt gyermekbántalmazásról.

Egyébként a magyar törvények tiltják a gyerekek bántalmazását, megalázását és a lelki erőszakot.

Arról, hogy kik és miért tesznek hitet a gyerekverés mellett, itt írtunk hosszan.

A Narancs Lelki betevő nevű, Szél Dávid pszichológus által írt blogja kétszer foglalkozott azzal, szülőként miért nem verünk soha semmilyen körülmények között gyereket, de ha mégis megtörténik ez, akkor mit tehetünk, hogy minimalizáljuk a károkat.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.