Még négy egyetemnél vezetnék be a Corvinus-modellt

  • narancs.hu
  • 2020. február 10.

Belpol

Egy keveset azért változtatnának a fenntartói modellen.

További négy egyetemnél alkalmazna a kormány a Budapesti Corvinus Egyetem átalakításához hasonló modellt - írja az Átlátszó nem hivatalos forrásokra hivatkozva.

A portál úgy értesült, hogy a budapesti Állatorvostudományi Egyetem, a Testneveléstudományi Egyetem, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, és a győri Széchenyi István Egyetem is a Corvinus sorsára juthat, ám ezeknél az intézményeknél némi változtatással alkalmaznák a modellt.

A lap úgy tudja, a fenntartó alapítványok saját tőkéje ezeknél az egyetemeknél csak a kuratórium működtetését fedezné, az állam pedig egyfajta megrendelőként jelenne meg, a külföldi vendéghallgatók által fizetett tandíjak kezelésére azonban szabad kezet kapna a kuratórium.

Palkovics László, információs és technológiai miniszter már két éve arról beszélt, hogy a Corvinus-modellt az egész felsőoktatásra ki kell terjeszteni, legutóbb egy januári interjúban pedig arról beszélt, hogy az orvosi egyetemek közül a Semmelweisre próbálnák először alkalmazni a struktúrát.

A Corvinus Egyetemnek az állam helyett a Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány a fenntartója, ennek tulajdonában van az ingatlanok jelentős része is. Az alapítvány kuratóriumi elnöke Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. vezérigazgatója, az egyetem kuratórium általi működtetéséről pedig a legutóbbi Magyar Narancsban olvashattak részletesen.

Igazságtalan és káros módszerrel sorolják új fizetési kategóriákba a Corvinus oktatóit

A corvinusosok központi utasításos rendszerre panaszkodnak, az egyetem menedzsmentje három magyar nyelvű szakot megszüntetett. A csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban részletesen foglalkozunk a Corvinus Egyetem átalakításával. A Corvinust a kormány Palkovics László miniszter vezényletével nyáron szervezete ki egy alapítványhoz, melynek kuratóriumi elnöke Hernádi Zsolt MOL-vezér.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.