Foundation – ez egy banki alaprendszer neve, amelyet a három bank egyesüléséből létrejött MBH Banknál valószínűleg szívesen elfelejtenének. Egy banki informatikai rendszer úgy épül fel, hogy van egy alaprendszer, amely tartalmaz minden információt és ügyféladatot. Erre írnak úgynevezett front end rendszereket; ilyen a netbank, a telebank és társai, az ügyfelek voltaképpen ezeken keresztül lépnek kapcsolatba a bankkal. Külön front end rendszeren van a számlaügyintézés és a kártyarendszer, ezek a back office-ban találkoznak.
Az MBH esetében kérdéses volt, mi legyen ez az alaprendszer. Egy banki fúziónál jellemzően a nagyobb rendszerbe töltik fel, vagyis migrálják a kisebb bank ügyféladatait, ennél a fúziónál azonban nem volt úgynevezett nagybank. A Budapest Bank (BB) rendszere, a Bankmaster jó volt, de kis bankra írták, és elég régi is. A Takarékbank magyar fejlesztésű Eurobank rendszerét szintén kis bankra tervezték, egyiken sem „gurult volna el” a létrejött, jóval nagyobb MBH. „Az egykori MKB Flex rendszere pedig egyszerűen szar” – summázta egy forrásunk.
Végül egy teljesen új, negyedik alaprendszer fejlesztéséről döntött az MBH menedzsmentje, úgy tudjuk, nem kis vita után. Ez lett a Foundation. Nem is csak alaprendszernek gondolták el, hanem innovatív neobanknak. 2021-ben fogtak neki a munkának, és olyan fizetett cikkeken keresztül kerestek munkatársakat, amelyekben efféle szövegek voltak: „új, magas szintű felhasználói élményt nyújtó bankolási világ” vagy „a teljesen digitális alapokra épülő bankot a piac legmodernebb megoldásait beépítve hívják életre”. A FinTechZone.hu portálon idén januárban is lelkesen ecsetelte Pecsenye Roland, a bank digitalizációért és operációért felelős vezérigazgató-helyettese az innovatív megoldásokat, amelyekre már nem kell sokat várni.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!