Megszólalt Lovasi a Tusványos-ügyben

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 12.

Belpol

„Dudorászunk ahol lehet.”

Jelentős kritikák érték Lovasi Andrást a közelmúltban, amiért felléppett Tusványoson, az erősen kormánypárti rendezvényen, ahol többek között Bayer Zsolt és Orbán Viktor is beszédet mondott. Az esettel kapcsolatban Tamás Gáspár Miklós filozófus, és Hont András publicista is írt egy véleménycikket, amire Lovasi ma adott választ, amit Hontnak címzett.

„TGM cikke egy interjúmban használt jelzős szerkezet («szélsőliberális hörgés») ihlette pamflet, egy szerző-előadó esetében inkább a szerzeményeit vagy például a színpadi tevékenységét szokták kritikával illetni. Ezt egy lekezelő félmondattal letudta a szerző.

Pedig ha jobban utánanéz, milyen dalok hangzottak el Tusványoson, talán jobban megérti részvételünk további motivációit (természetesen a NER-hez dörgölőzésen kívül), - ha kíváncsi lett volna rá. (De nem volt.) Itt küldöm az egyik Tusványoson «dudorászott» dalunkat. Ha nem akarja fárasztani 4 percig velünk magát akkor lehet ennyi is elég: Ma még hadd szóljon nincsen gond/ Csak a kutyák ugrálnak rátok a láncok végén / Ma még nyaljátok egymás seggét / Körbe ott van a piros pont / Belül mindőtök morogva ül a saját részén.

Kevésbé íródott virágnyelven, mint például a «Ha én rózsa volnék», és valószínű kevesebbszer játsszák majd a Fidelitas-gyűléseken, mint a Bródy-dalt a KISZ-táborokban anno, mentségemre szóljon, hogy az egész popműfaj társadalmi mozgósító ereje (is) fájdalmasan megkopott azóta, és mivel nem az Arany-féle velszi bárdok mártírhalála jutott osztályrészemül Tusnádon, hanem életben hagyott ez a ravasz NER, továbbra sincs jobb ötletem, mi a fene lehetne ezen kívül a dolgunk nekünk, énekeseknek.

Úgyhogy dudorászunk ahol lehet, Pécsett, Tusványoson, ahová, ameddig hívnak, mindenhol ugyanazt. Önök meg persze, csak írjanak útmutatásokat nekünk tovább, hová nem megy, kinek nem énekel egy bárd, főleg, ha nem velszi, ha épp kritikának akarják hívni, hát hívják annak. Hogy is mondta a Taxisofőrben a garniszálló portása De Nirónak? «Ha neked ettől áll fel cowboy...»

Tisztelettel: LA

U.i.: Szeretném felhívni a figyelmét a kutya motívum következetes használatára!”

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."