Nem akadt kihívója Demeter Szilárdnak a PIM élén

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. november 18.

Belpol

További öt évig maradhat az intézmény élén, ha kinevezik. 

Egyedül a jelenlegi főigazgató, Demeter Szilárd pályázott a Petőfi Iordalmi Múzeum vezetői posztjára – közölte a Kulturális és Innovációis Minisztérium (KIM). 

A rövid közleményben azt írták, „a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatói pozíciójára kiírt pályázati felhívás benyújtási határideje november 16-án 17 órakor lejárt. A vezetői posztra egyetlen pályázat érkezett, benyújtója Demeter Szilárd Csaba”. 

Ahogy arról korábban lapunk is beszámoltunk, októberben jelent meg a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) főigazgatói tisztségének betöltéséről szóló pályázati hirdetmény a PIM honlapján. A közleményből kiderül, Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter még október 9-én írta alá a pályázati felhívást, amely szerint mesterfokozatú végzettséggel és szakirányú képzettséggel, illetve jogász vagy közgazdász szakképzettséggel rendelkező embert keresnek a főigazgatói tisztségre.

A most 47 éves székelyudvarhelyi születésű Demeter Szilárdot 2018-ban Kásler Miklós korábbi emberierőforrás-miniszter bízta meg ideglenesen a PIM vezetésével, majd 2019. február 1-től nevezték ki véglegesen főigazgatónak, miután megpályázta a pozíciót. Az új főigazgatónak 2024. február elsejétől kell munkába állnia. Demeter Szilár leszögezte, „ha valaki jobb pályázatot tesz le az asztalra, mint szerénytelenségem, akkor én leszek az első, aki beáll mögé és támogatja”. Zárójelben hozzátette:

„hál’ Istennek az identitásom nem pozíciófüggő. Nem mellesleg párhuzamosan készülök az Aranykalászos Gazda-vizsgámra is, én a traktoron is az maradok, aki vagyok.” 

Arról, hogyan kezdte és aztán miképpen folytatta munkáját Demeter Szilárd, többek között ebben és ebben a cikkünkben írtunk, a személye körül kiépült erőközpont omladozásáról pedig itt számoltunk be. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.