Nem elég vonzó Balog Zoltán széke

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 14.

Belpol

A listán Csizi Péter követte volna, de ő inkább mégse vállalja.

Balog Zoltán, az emberi erőforrások volt minisztere szerdán jelentette be, hogy lemond a parlamenti mandátumáról. Az indok eredetileg az volt, hogy a Magyarországi Református Egyház és a gyülekezet visszahívta szolgálatba, ami összeegyeztethetetlen a képviselői munkájával. A listás helyét Csizi Péter vehette volna át, de a Szabad Pécs észrevette, hogy Csizi azt nyilatkozta, nem akar parlamenti képviselő lenni.

Lemond Balog Zoltán, elhagyja a parlamentet

A volt emberminiszter visszatér egyházához és gyülekezetéhez. Nagy bejelentést tett Balog Zoltán volt emberminiszter, jelenlegi fideszes képviselő és kötcsei házigazda: a kormánypárti frakciók velencei tanácskozásán robbantotta a hírt, hogy lemond parlamenti mandátumáról.

„Óriási megtiszteltetésnek tartom az országgyűlési képviselőséget, ami Istennek hála kétszer is megadatott. Azonban most úgy érzem, pihenésre van szükségem, szeretnék a családommal, a kislányommal is több időt tölteni. Minderre figyelemmel most nem kívánok képviselő lenni” – mondta a kormány által támogatott Pécsi Újságnak Csizi Péter.

A listán a történelemtanári főiskolai végzettségű Gyopáros Alpár következik. Ha ő se fogadná el, a következő a sorban Galambos Dénes, majd Dunai Mónika, Boldog István és Czunyiné Bertalan Judit.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.