Nem lesz Budapesten korcsolya-Eb

Belpol

Magyarország visszalép a jövő évi műkorcsolya és jégtánc Európa-bajnokság rendezésétől - tájékoztatta szerdán a távirati irodát a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség.

A hazánk szomszédságában elhúzódó háború, annak a gazdaságra gyakorolt hatása és a korcsolyasportot jelentősen érintő energiaárak miatt, hosszas mérlegelés után a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség visszalép a 2024-es ISU Műkorcsolya és Jégtánc Európa-bajnokság megrendezésétől. A MOKSZ a magas színvonalú versenyrendezéshez szükséges megfelelő anyagi forrás hiányában visszamondta a Nemzetközi Korcsolyázó Szövetségnél (ISU) a rendezés jogát – áll a Kósa Lajos vezette szövetség közleményében.

Budapest 2021 júniusában kapta meg az Eb rendezési jogát. A 2024-es a nyolcadik műkorcsolya és jégtánc Európa-bajnokság lett volna, amelyet Budapesten rendeznek. Először 1895-ben, majd 1909-ben, 1955-ben, 1963-ban, 1984-ben, 2004-ben, legutóbb pedig 2014-ben volt a magyar főváros a helyszín. 

A közelmúltban azzal került a korcsolyázószövetség a lapokba, hogy magyar versenyzők helyett orosz származású versenyzőkkel töltötték fel a kvótát, illetve azzal, hogy a gyorskorcsolyázó Liu-testvérek Kínába tették át székhelyüket. 

Az év elején a Magyar Kézilabda-szövetség (elnök: Kocsis Máté) jelentette be, hogy a 2024 decemberében megrendezendő, magyar-osztrák-svájci női kézlabda Eb lebonyolítási terve módosulni fog. Magyarország részben vagy egészben visszalép a rendezéstől.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.