Németh Szilárd arrébb rakta a kordont Csepelen

  • narancs.hu
  • 2022. május 19.

Belpol

Mindenki számára megnyitotta a birkozóakadémia kondiparkját, de a helyi fideszesek szerint ez csak "csak kis lépés a csepelieknek".

"Ha nem is tért vissza az emberek közé, mint ahogy azt korábbi alpolgármestere, Ábel Attila kérte, azért kisebbre vonta a csepeli birkózócsarnok körüli kordont Németh Szilárd" – írja a Csepel.info arról, hogy Németh Szilárd a Facebook-oldalán jelentette be, hogy megnyitja a Kozma István Magyar Birkozó Akadémia (KIMBA) kondiparkját az embereknek. A portál hozzátette, hogy  hogy szerintük a csarnok alsó szintje a Csepeli Birkózó Clubot illetné, ám őket továbbra sem engedte be a birkózószövetség elnöke a nekik épült épületrészbe. 

Csepelen a Birkozó Klub és Németh Szilárd között hosszú ideje tart a konfliktus, ugyanis, ahogy arról tavaly lapunk is írt, a sportklub a Fidesz alelnök akadémiájáé, a KIMBA-é lett, és a KIMBA megtiltotta, hogy a 2,5 milliárd forintból készült csarnokát igénybe vegye a kerület nagy múltú és az utánpótlás-nevelés területén sikeres egyesülete, a Csepel Birkózó Club, aminek egy időben maga Németh Szilárd volt az elnöke. 

“Hatalmas ugrás volt ez neked Szilárd, de csak kis lépés a csepelieknek. Talán, ha beengednéd az otthonukba a csepeli birkózókat… az már komolyabb lenne. A kordont meg szereltesd le: kitől véded azt, ami a csepelieknek készült a csepeliek pénzén?” –idézik Ábel Attila, Csepel alpolgármesterének reakcióját.

Hozzáteszik, Borbély Lénárd, Csepel polgármestere május 11-én hivatalos levélben kérte Németh Szilárdot arra, hogy bontsa le a kordont. Ez utóbbi még szintén nem történt még meg.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.