Összesen 3600 tizedik évfolyamos tanulónak kellett újraírnia tavaly a 2022-es digitális kompetenciamérés tesztjeit, miután az informatikai rendszer több esetben nem működött megfelelően – tudtuk meg a Népszava az Oktatási Hivataltól (OH).
A felméréseket tavaly végezték először digitális formában, a tesztek kitöltése április 20-án, a tizedik évfolyamokon kezdődött meg mintegy 80 ezer tanuló bevonásával, azonban már az első napon felmerültek problémák. Előfordult, hogy kitöltés közben leállt a rendszer, más esetben egyszerűen kiléptette a tanulókat. Az OH korábban terheléses támadással magyarázta a leállásokat.
Az OH tájékoztatása szerint a 2022. április 20. és május 31. közötti, 30 tanítási napot felölelő mérési időszakban egy olyan nap fordult elő, amikor
egy „minden résztvevőt érintő körülmény” miatt az aznapi tanulók számára lehetővé tették a mérés újraírását függetlenül attól, az iskolában tapasztaltak-e hibát.
A tesztek megírása óta egy év telt el, de az OH még mindig nem közölt országos jelentést az eredményekről. A lap érdeklődésére a hivatal azt írta, az első évben nem a feldolgozás gyorsítása volt a fő cél, hanem a mérések kiterjesztése, az egyes intézményi és feladatellátási helyi jelentéseket pedig folyamatosan teszik közzé.
Hozzátették: fejlesztéseket is végeztek, ennek köszönhetően az idei kimeneti mérések előzetes eredményeit már az idei tanévben kézhez vehetik a tanulók. Az idei tanévtől ugyanis két új országos mérést vezettek be az iskolákban. Szeptember és november között úgynevezett bemeneti méréseken kellett részt venniük a 4., 5., 6., 8. és 10. évfolyamosoknak, idén márciustól júniusig pedig 4-től 11. évfolyamig minden tanulónak kimeneti méréseken kell részt vennie. A tesztek célja, hogy a tanulók teljesítményét, tanév közbeni fejlődését vizsgálja.