Népszava: Több ezer diáknak kellett újraírnia tavaly a kompetenciamérést

  • narancs.hu
  • 2023. április 21.

Belpol

A digitális felméréshez használt informatikai rendszer meghibásodása miatt.

Összesen 3600 tizedik évfolyamos tanulónak kellett újraírnia tavaly a 2022-es digitális kompetenciamérés tesztjeit, miután az informatikai rendszer több esetben nem működött megfelelően – tudtuk meg a Népszava az Oktatási Hivataltól (OH).

A felméréseket tavaly végezték először digitális formában, a tesztek kitöltése április 20-án, a tizedik évfolyamokon kezdődött meg mintegy 80 ezer tanuló bevonásával, azonban már az első napon felmerültek problémák. Előfordult, hogy kitöltés közben leállt a rendszer, más esetben egyszerűen kiléptette a tanulókat. Az OH korábban terheléses támadással magyarázta a leállásokat. 

Az OH tájékoztatása szerint a 2022. április 20. és május 31. közötti, 30 tanítási napot felölelő mérési időszakban egy olyan nap fordult elő, amikor

egy „minden résztvevőt érintő körülmény” miatt az aznapi tanulók számára lehetővé tették a mérés újraírását függetlenül attól, az iskolában tapasztaltak-e hibát.

A tesztek megírása óta egy év telt el, de az OH még mindig nem közölt országos jelentést az eredményekről. A lap érdeklődésére a hivatal azt írta, az első évben nem a feldolgozás gyorsítása volt a fő cél, hanem a mérések kiterjesztése, az egyes intézményi és feladatellátási helyi jelentéseket pedig folyamatosan teszik közzé.

Hozzátették: fejlesztéseket is végeztek, ennek köszönhetően az idei kimeneti mérések előzetes eredményeit már az idei tanévben kézhez vehetik a tanulók. Az idei tanévtől ugyanis két új országos mérést vezettek be az iskolákban. Szeptember és november között úgynevezett bemeneti méréseken kellett részt venniük a 4., 5., 6., 8. és 10. évfolyamosoknak, idén márciustól júniusig pedig 4-től 11. évfolyamig minden tanulónak kimeneti méréseken kell részt vennie. A tesztek célja, hogy a tanulók teljesítményét, tanév közbeni fejlődését vizsgálja.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)