Nyomdaipari cége is van Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszternek

  • narancs.hu
  • 2022. november 16.

Belpol

Ettől nem szabadult meg, ahogy miniszter lett, sőt, nem sokkal előtte szerezte. 

Nem minden érdekeltségétől vált meg Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, miután felállt a kormány, így többek között egy nyomdaipari cégnek is birtokában van – írja a Népszava

Amikor kinevezték miniszternek, Szalay-Bobrovniczky tulajdonos volt egy cseh repülőgépgyárban, amelytől a kormány rendelt is repülőket, illetve a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt.-ben, amely áttételesen a Transmashholding orosz nagyvállalattal üzletel. A Honvédelmi Miniszter Szalay-Bobrovniczky kinevezése után csak annyit közölt, hogy „a leendő honvédelmi miniszter a jelenlegi jogszabályok szerint jár el, a miniszteri pozíciót és a céges érdekeltségeit érintő összeférhetetlenség megszüntetése folyamatban van”, ám az akkor sem derült ki, hogy pontosan milyen céges érdekeltségektől válik meg és melyeket tartja meg. 

Később kiderült, hogy a repülőgépgyárat és a vagongyártó céget például Hernádi Zsolt Mol-vezér vette át tőle, a Népszava azonban most arról ír, hogy a miniszter vagyonkezelő cége, a VBPS Ingatlankezelő Kft. pár hónappal az április 3-i parlamenti választás előtt, január közepén vásárolta be magát a Print Direct Hungary Kft.-be és azóta is többségi tulajdonos benne.

A Print Direct Hungary Kft. főtevékenységként reklámügynökségi munkát végez, de a nyomdaiparban is dolgozik, egyetlen képből álló, a tájékoztatás szerint készülőben lévő honlapja „nagyformátumú nyomdai szolgáltatásokról” szól. Az újpesti cég éves szinten félmilliárdos forgalmat és néhány tízmillió forintos hasznot termel, forgalma alapján a Print Direct a nyomdaiparban nem tartozik a legnagyobbak közé, nagyjából a több tucat, hasonló profilú cég középmezőnyébe sorolható.

A lap rákérdezett a Honvédelmi Minisztérium sajtóosztályán, hogy miért keltette fel a miniszter figyelmét  a cég, illetve hogy részt vett-e a vállalkozás akár csak alvállalkozóként, bedolgozóként állami megbízások teljesítésében, politikai célú reklámkampányban, mint nyomdaipari cég, választ azonban nem kapott. A közbeszerzési portálokon nincs nyoma annak, hogy a Print Direct kapott volna közmegrendelést, igaz, ott az alvállalkozókat csak egy bizonyos összeghatártól kötelező feltüntetni.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.