Orosz Mihály Zoltán képviselőként folytathatja politikai ámokfutását

  • narancs.hu
  • 2019. október 15.

Belpol

Politikai karrierhír Nagykállóról.

Nagykállón lett önkormányzati képviselő Orosz Mihály Zoltán – írta meg a 24.hu.

A választási iroda adata szerint a négy fideszes mellett négy független képviselő alkotja majd a nagykállói testületet a következő öt évben.

Orosz Mihály Zoltán, a szomszédos város expolgármestere, aki leginkább az „érpataki modelltől” vált országosan is ismertté, de nevéhez fűződik több rasszista, antiszemita és homofób megnyilvánulás is, köztük az elhíresült akasztós-performansz is. Orosz iránt Érpatakon tavaly tavasszal rengett meg a bizalom, miután több tízmillió forint kiadással nem tudott elszámolni. A képviselő-testület ezért feloszlatta magát, az így emiatt kiírt időközi választást pedig elvesztette.

Vereségéről akkor azt közölte „Érpatak elesett. Egy világító tornyot ma ledöntöttek".

Úgy tűnik, Orosz Mihály Zoltán nem fejezte be politikai tevékenységét, csak áttette székhelyét Érpatakról Nagykállóra, ahová egyébként bukása után nem sokkal költözött. Több közösségi profilt is elindított ezt követően, köztük a Nagykállói Civil Kontroll, valamint a Nagykállói Civil Kontroll Ügyfélszolgálat és Jelzőrendszer nevűt, ahová rendszeresen tölt fel videókat, akár naponta többször is az általa tapasztalt „visszásságokról”.

A nagykállói polgármesteri székben a függetlenként induló Horváth Tibor ülhet. Horváth mindössze 200 szavazattal győzte le kormánypárti riválisát, akiről október elején írtuk meg, hogy jelenleg büntetőper zajlik ellene nagyobb vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette miatt. Juhász Zoltánt és társait szeptember végén első fokon felmentették, ugyanis nem sikerült minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy a benzinkúton az önkormányzat kontójára magánszemélyek is tankoltak.

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.