Példátlan támadássorozatról beszél az MTVA a tüntetések kapcsán
KepernyUfoto_2018-12-17_-_10.13.37.png

Példátlan támadássorozatról beszél az MTVA a tüntetések kapcsán

  • Narancs.hu/MTI
  • 2018. december 27.

Belpol

Nem bírják a kritikát, feljelentettek mindenkit.

Az MTVA azt írja közleményében, hogy eddig 94 bejelentést és feljelentést tettek a „sértettek“ az „az MTVA székházát ért december 16-i és december 17-i példátlan támadássorozat következtében“.

Mint emlékezetes, ellenzéki képviselők - mivel erre képviselőként felhatalmazásuk van - bementek az MTVA épületébe, ahol egy vezetővel szerettek volna beszélni. Többen az épületben éjszakáztak, ahol szerették volna beolvasni azt az öt pontot, melyben többek között a rabszolgatörvény visszavonását követelték. Az MTVA épületében azonban fegyveres biztonsági őrök állták a képviselők útját, nem egyszer akadályozva őket mozgásukban. Szél Bernadettet és Hadházy Ákost ki is dobták az épületből.

Az MTVA azt írja, megtették a jogi lépéseket, mert  „egyes ellenzéki országgyűlési és európai parlamenti képviselők jogsértő magatartása, a munkavégzés akadályozása, továbbá a munkatársak események hatására bekövetkezett inzultálása okán több bűncselekmény elkövetésének gyanújával fordultak a sértettek a nyomozóhatóságokhoz. Hivatali visszaélés, rágalmazások, becsületsértések, személyes adattal való visszaélések, garázdaság és félelemkeltő üzenetek okán terrorcselekmény elkövetésével való fenyegetés valósulhatott meg, amelyek miatt a sértettek - köztük az MTVA is - több beadvánnyal és magánindítvánnyal éltek és számos feljelentést tettek ismeretlen tettesek ellen“.

Múlt héten a Fidesz még nem akarta vizsgálni, mi történt a székházban, és hogyan kerültek oda biztonsági őrök, a képviselők élő közvetítései miatt viszont már eljárás indult.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.