Pikó szerint Kocsis Máté triplán hazudik

  • narancs.hu
  • 2020. május 14.

Belpol

Józsefváros polgármestere dokumentumokkal cáfolja a hantázást.

A kormány elvonta Józsefvárostól a kerületnek korábban megítélt 1 milliárd 125 millió forint fejlesztési támogatást, és a kerület kormánypárti országgyűlési képviselője, a címben megnevezett Kocsis Máté az azóta eltelt egy hétben nem volt képes magyarázatot adni arra, hogy ebben mi az ő felelőssége. Pikó András polgármester szerint ugyanakkor Kocsis újra és újra hazugságokba keveredik.

Ezért a polgármester kérdést intézett hozzá: „Mit tesz a képviselő a bajba jutott józsefvárosiakért; miért vont el a kormány aránytalanul sok fejlesztési forrást, több mint 1 milliárd 125 millió forintot a kerülettől?”

Íme a cáfolatok

Nem igaz Kocsis Máté azon állítása, hogy az önkormányzat ne próbálta volna lehívni a fejlesztési forrásokat. Sőt, dokumentumokkal igazolható, hogy az önkormányzatnak kellett sürgetnie az illetékes Belügyminisztériumot. A kormány késlekedése miatt február 21-ig el sem volt indítható a folyamat.

false

 

Fotó: Józsefváros

 

Nem igaz az sem, hogy a kerület nem számolt a számára már korábban megítélt központi költségvetési forrásokkal. Ezek a tételek részletesen szerepelnek az elfogadott kerületi költségvetés bevezetőjében (annak 6. oldalán).

false

 

Fotó: Józsefváros

 

Valamint nem igaz az sem, hogy Kocsis Mátét nem kereste a kerület vezetése. Pikó András március 25-én küldött neki hivatalos levelet, amelyben, mint a kerület országgyűlési képviselőjét partnerségre kérte.

false

 

Fotó: Józsefváros

 

„Nekem polgármesterként dolgom van: a kerület bajba jutott lakosságának védelme. Sajnálatos, hogy Józsefváros kormánypárti országgyűlési képviselője és a helyi fideszes képviselők a saját feladatukat és felelősségüket nem látják. Ehelyett egy hete próbálják megmagyarázni, hogyan vettek el 1 milliárd 125 millió forintot úgy Józsefvárostól, hogy nem is vették el. Ez a pénz a józsefvárosiaké volt: ha nem az övék lett volna, akkor a kormánynak nem kellett volna határoznia az elvételéről.
Minden más mellébeszélés” – írja Pikó András, majd hozzáteszi: „A józsefvárosiak hosszú időn át emlékezni fognak arra, hogy a legnagyobb bajban hogyan árulta el és hagyta cserben őket a kormány és a Fidesz.”

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.