Schmidt Mária ingatlancége milliárdos osztalékot fizet

  • narancs.hu
  • 2019. április 9.

Belpol

Az ellenzéki Ungár Péternek is leeshet néhány százmillió.

Kiváló évet zárt tavaly a többségében Schmidt Mária és gyermekei tulajdonában lévő BIF, írja a Portfolio nyomán  a 444. Az ingatlanokkal foglalkozó tőzsdei cég befektetési célú ingatlanállománya 8,38 milliárd forinttal 39,8 milliárd forintra nőtt 2017 végéről 2018 végére.

Az eredmény ugyan az egy évvel korábbi 12,9 milliárdhoz képest tavaly kevesebb, "csak" 8,3 milliárd forint volt, de a cég azért jól fial tulajdonosainak. Ha elfogadja az április végi közgyűlés, akkor a részvényeseknek összesen 2,568 milliárd forint osztalékot fizetnek ki.

Mindez azért is érdekes, mert Schmidt Mária fia, Ungár Péter ellenzéki képviselő és egészen tavaly év végéig ő is tulajdonosa volt a családi cégnek. Ungár Péter tavaly névleg kiszállt a családja érdekeltségébe tartozó ingatlanfejlesztő cégből és úgynevezett bizalmi vagyonkezelőre ruházza át a Budapesti Ingatlan Hasznosítási és Fejlesztési Nyrt.-ben (BIF-ben) meglévő részvénycsomagját.

Az LMP országgyűlési képviselőjeként politizáló Ungár a HVG szerint azért döntött így, mert állandó hitelességi problémaként merült fel vele szemben, hogy részvényes az édesanyjához, Schmidt Máriához köthető cégben. Az LMP néhány tagja még etikai vizsgálatot is kezdeményezett ellene, hogy tisztázzák „oligarchikus kapcsolatait”.

Ungár ezért a BIF-ben magánszemélyként birtokolt 2,75 százalékos tulajdoni hányadát kiszervezte egy vagyonkezelőre. A BIF nagyrészvényese viszont a Schmidt Máriával és testvérével közös cége, a PIÓ-21 Kft., és ebben továbbra is tulajdonos marad.

A BIF NER közelsége tavaly is látványso volt. Példaként említhetjük, hogy Mészáros Lőrinc takarékja vett tulajdont benne, 20 milliárd forintos hitelkeretet biztosított számára a Magyar Fejlesztési Bank és éppen tőlük bérel irodaházat az Agrárminisztérium.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.