Segg és száj: Ezt mondta Orbán, a kordonbontó

  • narancs.hu
  • 2018. május 6.

Belpol

Vajon mit mond holnapután?

2007. február 2-án, a korabeli tudósítás szerint „a Fidesz képviselőcsoportja megszakította ülését, hogy hozzákezdjenek a Kossuth téri kordonok elbontásához. A rendőrök erőtlenül próbálták megakadályozni a kordonbontást, de fellépésük hatástalan maradt. A 152 megjelent honatya és a hozzájuk csatlakozott fideszes európai parlamenti képviselők mindössze tíz perc alatt szétkapták a kordonokat. A képviselők láthatóan szervezetten, legalább öt csapatra oszolva, szerszámokkal felszerelkezve láttak neki a munkának, az egyik csoport irányítását maga Orbán Viktor ragadta magához. A pártelnök névsort olvasott, szervezte a munkát, irányította az embereket”.

És egyebek mellett ezt mondta:

„Alkotmányos jogainkat korlátozzák, mégiscsak volt itt egy rendszerváltás.

Vártunk, türelmesek voltunk, de mindennek van határa.

Elérkezett az a pont, amikor, ha másnak nem, a képviselőknek példát kell mutatni demokráciavédelemből”, amihez Szájer József, beosztott bontó annyit tett hozzá, hogy polgári engedetlenségi akció keretében bontják le a kordont.

Ehhez képest igen különös, hogy Orbánék mennyire másképp értelmezik a „demokráciavédelmet” napjainkban. Ahogy azt már korábban megírtuk, május 8-án 00.00 órától a TEK körbezárja a Kossuth teret.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.