Szél Bernadett a nemzetbiztonsági bizottság ülése után: „Nincs jogállam Magyarországon”

  • narancs.hu
  • 2018. február 28.

Belpol

Sziszi nem tekerte le a sorosmétert, és nem is fogja.

Újra befulladt a nemzetbiztonsági bizottság ülése, és megint Németh Szilárd intézte el. Az történt az Index beszámolója szerint, hogy az ellenzék zárt ülésen tárgyalta volna az Elios-ügyben készült OLAF-jelentést és a titkosszolgálatok beszámolóját is meghallgatták volna, de a Fidesz alelnöke ezt a napirendi pontot leszavaztatta.

Az indok a szokásos baromság, miszerint az LMP-s Szél Bernadett nemzetbiztonsági kockázatot jelent, mert Soros. Persze Szél átment a nemzetbiztonsági átvilágításon, pont mint Németh Szilárd.

Az MSZP-s Molnár Zsolt és Németh Szilárd abban legalább egyetértettek, hogy miután határozatképtelenné váltak, az ülés komédiává vált.

Szél az ülés után azt mondta, nincs jogállam Magyarországon, hiszen a titkosszolgálatnak jelenleg nincs semmilyen civil kontrollja. Németh Szilárd a sajtótájékoztatón is folytatta a sorosozást.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.