Szijjártó három év alatt 384 napot repült a "nem kormánygépekkel"

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 14.

Belpol

Ez 171 millió forintba került a külügynek.

"Új adatokat mutatok: több, mint egy évet repült Szijjártó Péter a „nem kormánygépekkel” 2018 óta" - írja Facebook-oldalán Szél Bernadett független országgyűlési képviselő.

Szél a kikérte a külügyminisztertől a nem menetrend szerinti járatokkal bonyolított repülőútjainak listáját. A lista megérkezett, és az derült ki belőle, hogy

több mint egy évet, 384 napot repült Szijjártó Péter 2018 májusa óta nem menetrend szerint közlekedő járatokkal, magyarul a Magyar Honvédség által sokmilliárdért vásárolt luxus Falconokkal és Airbusokkal.

Ahogy Szél megjegyzi, ezeket a gépeket Orbán Viktor is rendszeresen használja, mégsem ismerik el, hogy kormánygépek – csak hogy eltitkolhassák a „katonai célokra” használt gépek beszerzési árát és üzemeltetési költségeit, ahogy „nemzetbiztonsági érdekből” 30 évre titkosították azt is, hogy mikor, kiket, hova szállítottak velük és mennyiért.

"Most ennek egy része kiderült, legalábbis ami a külügyminiszter hivatalos utazásait illeti. 342 útra használt nem menetrend szerinti kormánygépet Szijjártó a világ különböző országaiba 2018. május 13-a és 2021. július vége között" - összegzi a politikus, majd hozzáteszi, hogy feltűnő, hogy a külügyminiszter előszeretettel használja a gépeket a Türk Tanács országaiba, a közel 3 év alatt 21-szer utazott Törökországba, Kazahsztánba, Azerbajdzsánba, Kirgizisztánba és Üzbegisztánba.

"Ennek költsége összesen 15 millió forint volt, de ez csak az utazási költségek töredéke, amit a KKM állt. Az összes eddigi „nem kormánygéppel” bonyolított út 171 millió forint volt, de, ismétlem, ezek csak a külügy által viselt költségek" - írja Szél Bernadett.

A listából az is látszik, hogy Szijjártó egészen közeli helyekre is a luxusgépekkel utazik: Pozsonyba például ötször utazott, Bécsbe négyszer. Az egyik ilyen pozsonyi kiruccanásnak 632 ezer forint volt az utazási költsége a KKM részéről. De távoli helyekre is ezeket a gépeket használta a külügyminiszter: 16-szor járt Amerikában, 13-szor Oroszországban, 6-szor Kínában. A KKM-nek a legtöbbe – 10-15 millióba - két indonéz és egy japán út került.

Szél most a Magyar Honvédséghez fordul, hogy kiderüljön, mennyibe kerül az országnak a „repülő miniszter”.

A Szél által kikért listát itt lehet átböngészni.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.