Szijjártó reagált a homofób törvény kritikáira, „globális fake news” támadásról beszélt

  • MTI
  • 2021. június 27.

Fekete Lyuk

A „liberális mainstream” „gátlástalan és gusztustalan” politikai botrányt keltett. 

Ma már a nemzetközi politikai vitákat a liberális mainstream a lehető legkevésbé a tények talaján vívja meg, egész egyszerűen globális fake news támadást indítottak Magyarországgal szemben – reagált a pedofil bűnelkövetőkkel kapcsolatos, de végső formájában homofób törvényt ért kritikákra a külgazdasági és külügyminiszter a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában.

Szijjártó Péter szerint „mindaz, amit mondanak, hazugság, mindaz amit mondanak, semmilyen összefüggésben nincs azzal a törvénnyel, amelyet a gyermekek védelmének érdekében fogadtunk el”. A magyar gyermekek védelméről szóló törvény kimondja - tette hozzá -, hogy egyrészt meg kell védeni a gyermekeket a pedofiloktól, másrészt a szülők kizárólagos joga a gyermekek szexuális orientációval kapcsolatos nevelése. Kijelentette, az, amit a liberális mainstream állít erről a törvényről, hogy egyes társadalmi csoportokat diszkriminálna, hazugság.

Azzal összefüggésben, hogy a német-magyar Európa-bajnoki futballmérkőzés és az uniós csúcs is részben erről szólt, azt mondta, évek óta világos, a liberális mainstream nem képes elfogadni, hogy Magyarországon a magyar emberek felhatalmazása alapján működő, a nemzeti érdeket első helyre helyező patrióta kormány van, amely „dacára annak, hogy szembemegy a liberális mainstreammel, sikeres”.

Hozzátette, három egymást követő parlamenti választást nyertek, a világjárványt megelőzően Európa egyik leggyorsabb gazdasági növekedési ütemét érte el Magyarország, és a pandémiára adott válaszok tekintetében Európában „mind gazdasági, mind egészségügyi szempontból a legsikeresebbnek bizonyult”. Szijjártó Péter szerint „ezt nem képesek elviselni, minden létező törvényünkbe azonnal belekötnek”, már akkor, amikor még magyar nyelven sem elérhető a jogszabály, ezzel leleplezik önmagukat, „a támadások egyértelműen politikai alapúak és egyértelműen hazugságon alapulnak”.

A külügyminiszer példátlan incidensnek nevezte, hogy péntekre virradóra egy órán keresztül szivárvány fényfestést vetített az Amnesty International a hágai magyar nagykövetség épületére, mint mondta, „a helyi hatóságok asszisztálása, sőt támogatása mellett”. Szerinte ez teljesen szembemegy a nemzetközi joggal és a diplomáciai gyakorlattal. A fogadó országnak minden ország nagykövetségét meg kell védenie minden inzultussal szemben, hozzátéve, hiába kérték a holland hatóságokat, hogy előzzék meg a történteket, nem tették meg.

A törvénnyel összefüggésben azt mondta továbbá, „kikérem magamnak hogy NGO-k, meg ki tudja, ki által finanszírozott, ki tudja, milyen szervezetek neveljék a gyerekemet a szexuális orientációjával kapcsolatban”. Hozzátette, a gyermekei szexuális orientációjával kapcsolatos nevelése az ő dolga, a szülő dolga, sőt, az ő felelőssége és kizárólagos joga. A törvény ezt rögzíti. Szijjártó Péter szerint már sokszor előfordult, hogy Magyarország az Európai Unió szabályaival összhangban levő jogszabályt alkotott, de akkor is támadták ezért.

Kitért arra, amit „műveltek a német-magyar futballmérkőzés előtt, miközben mindenki tudja, hogy a történelemben mindig nagyon rosszul sült el, ha politikai ügyeket, ideológiai vitákat a sporttal kevertek össze”. Szerinte hihetetlen volt, hogy ilyen megtörténhet, a 21. században, egy labdarúgó európai mérkőzés előtt „ilyen gátlástalan és gusztustalan politikai botrányt keltettek és Európán belül, egy másik európai országból, Magyarországról érkező szurkolókat folyamatosan provokáltak, miközben zajlott az ideológiai propaganda”.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

  

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.