Szijjártóék megmutatták, hogy nem a kárpátaljai magyarok számítanak

  • narancs.hu
  • 2018. február 4.

Belpol

Csak a keménykedés meg a kampány.

Ismeretlenek vasárnap hajnalban gyúlékony folyadékot tartalmazó palackot dobtak a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség (KMKSZ) központi irodájának épületére Ungvár belvárosában, a megyei rendvédelmi szervek azonnal reagáltak az esetre – számolt be az MTI a drámai eseményről, majd Brenzovics Lászlót, a KMKSZ elnökét idézte: „Nagyon örülök annak, hogy a rendvédelmi szervek igen operatívan reagáltak a történtekre” – mondta Brenzovics, és reményét fejezte ki, hogy a történteket a hatóságok gyorsan kinyomozzák, az eset pedig nem okoz kárt az ukrán–magyar kapcsolatokban.

Nos, ehhez képest a külügyminisztérium délutáni közleményében ez áll:

„Elvárjuk az ukrán hatóságoktól, hogy mielőbb találják meg az elkövetőket, és derítsék fel, hogy mi motiválta őket tettük elkövetésekor. Elvárjuk az ukrán hatóságoktól, hogy garantálják a kárpátaljai magyarok biztonságát. A történtek is igazolják annak a magyar kezdeményezésnek a jogosságát, hogy az EBESZ ukrajnai megfigyelői ne csak az ország keleti, hanem az ország nyugati felében is legyenek jelen!”

A leírtak alapján úgy tűnik, a Szijjártó Péter vezette minisztériumnak egyáltalán nem áll érdekében semmiféle együttműködés, kizárólag a követelőzés és a keménykedés nyelvét beszélik, ám épp ezzel bizonyítják, hogy egyáltalán nem izgatja őket a kárpátaljai magyarok sorsa.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.