Megszólalt az Alföldi Tej Kft. is a tejesdobozbotrányban, amit a Magyar Narancs robbantott ki. Ez arról szólt, hogy a Kárász Róbert vezette kampányban olyan fiatalok fotói kerültek tejesdobozok garmadájára, akik a kampány állításával szemben nincsenek eltűnve, nagyon is megvannak, olyannyira, hogy könnyű volt beszélni velük, miután öt perc keresés után megtaláltuk őket a világhálón. Kárász Róbert nagyon felháborodott a cikken, és úgy tűnt, továbbra sem akar pár perc internetes keresést szánni az ügyre, annak ellenére, hogy nyereséget termelő cége évek óta kap közpénzmilliókat a kampányra. (Az ügyről írt publicisztikánkat itt olvashatja.)
|
A héten ismét felkerestük az eset egyik főszereplőjét, a tejescéget, mert kíváncsiak voltunk, mit gondolnak az ügyről.
Kérdéseink a következők voltak:
1. Folytatódik-e a tejesdobozkampány?
2. Lesz-e bármilyen következménye a hibának?
3. Önök szerint ki/k hibázott/hibáztak? Önöknek mi az álláspontjuk az üggyel kapcsolatban? Egyetértenek-e Kárász Róberttel abban, hogy lapunk ártott a kampánynak azzal, hogy rámutatott a hibára?
4. Továbbra is a GAP Média és Kárász Róbert fogja koordinálni azt, hogy kik kerüljenek a dobozra, vagy ebben lesz változás?
5. Lesz-e bármiben változás a tejesdobozkampányban? Új válogatók, új szempontok, új szűrők, új ellenőrzési szempontok, hogy ilyen többször ne forduljon elő?
6. Meddig lesznek láthatók a jelenlegi fotók a tejesdobozokon?
Nem kaptunk minden kérdésre választ, azt viszont leszögezték, hogy „az Alföldi Tej Kft. semmilyen hibát nem követett el az ügyben”. (Azt a választ viszont kikerülték, hogy vajon Kárászékat – akik minimális keresésre se fordítottak időt – hibásnak tekintik, vagy sem.)
|
A válaszlevél érdemi része azonban ez: „Természetesen megtettük a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a jelenlegi fotókkal/adatokkal további csomagolóanyag ne kerüljön legyártásra. A már beérkezett csomagolóanyagokat és termékeket sajnos nem tudjuk kivonni a forgalomból. Várhatóan július végéig fog kifogyni a jelenleg raktárban lévő csomagolóanyag-készlet. A termék szavatossági ideje 21 nap, így az utolsó gyártás után 21 nappal már nem lesznek az üzletek polcain olyan tejesdobozok, amelyeken az Ön által írt cikkben megnevezett fiatalok fotói szerepelnek.” Arra tehát nem kaptunk választ, hogy továbbra is folytatódik-e a kampány, és lesz-e változás benne.
Az általunk is megkérdezett Márk a Blikknek nyilatkozva korábban azt mondta: személyes adatai megsértése miatt per indítását tervezi.