Tejesdobozbotrány: még július végéig kinn lesznek az üzletekben a fiatalok fotói, akik nincsenek eltűnve

  • -ngm-
  • 2017. június 23.

Belpol

Nincs mit tenni, tejet bezúzni mégsem lehet!

Megszólalt az Alföldi Tej Kft. is a tejesdobozbotrányban, amit a Magyar Narancs robbantott ki. Ez arról szólt, hogy a Kárász Róbert vezette kampányban olyan fiatalok fotói kerültek tejesdobozok garmadájára, akik a kampány állításával szemben nincsenek eltűnve, nagyon is megvannak, olyannyira, hogy könnyű volt beszélni velük, miután öt perc keresés után megtaláltuk őket a világhálón. Kárász Róbert nagyon felháborodott a cikken, és úgy tűnt, továbbra sem akar pár perc internetes keresést szánni az ügyre, annak ellenére, hogy nyereséget termelő cége évek óta kap közpénzmilliókat a kampányra. (Az ügyről írt publicisztikánkat itt olvashatja.)

Kárász Róbert

Kárász Róbert

Fotó: MTI

A héten ismét felkerestük az eset egyik főszereplőjét, a tejescéget, mert kíváncsiak voltunk, mit gondolnak az ügyről.

Kérdéseink a következők voltak:

1. Folytatódik-e a tejesdobozkampány?
2. Lesz-e bármilyen következménye a hibának?
3. Önök szerint ki/k hibázott/hibáztak? Önöknek mi az álláspontjuk az üggyel kapcsolatban? Egyetértenek-e Kárász Róberttel abban, hogy lapunk ártott a kampánynak azzal, hogy rámutatott a hibára?
4. Továbbra is a GAP Média és Kárász Róbert fogja koordinálni azt, hogy kik kerüljenek a dobozra, vagy ebben lesz változás?
5. Lesz-e bármiben változás a tejesdobozkampányban? Új válogatók, új szempontok, új szűrők, új ellenőrzési szempontok, hogy ilyen többször ne forduljon elő?
6. Meddig lesznek láthatók a jelenlegi fotók a tejesdobozokon?

Nem kaptunk minden kérdésre választ, azt viszont leszögezték, hogy „az Alföldi Tej Kft. semmilyen hibát nem követett el az ügyben”. (Azt a választ viszont kikerülték, hogy vajon Kárászékat – akik minimális keresésre se fordítottak időt – hibásnak tekintik, vagy sem.)

Történetünk egyik szereplője: Márk

Történetünk egyik szereplője: Márk

 

A válaszlevél érdemi része azonban ez: „Természetesen megtettük a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a jelenlegi fotókkal/adatokkal további csomagolóanyag ne kerüljön legyártásra. A már beérkezett csomagolóanyagokat és termékeket sajnos nem tudjuk kivonni a forgalomból. Várhatóan július végéig fog kifogyni a jelenleg raktárban lévő csomagolóanyag-készlet. A termék szavatossági ideje 21 nap, így az utolsó gyártás után 21 nappal már nem lesznek az üzletek polcain olyan tejesdobozok, amelyeken az Ön által írt cikkben megnevezett fiatalok fotói szerepelnek.” Arra tehát nem kaptunk választ, hogy továbbra is folytatódik-e a kampány, és lesz-e változás benne.

Az általunk is megkérdezett Márk a Blikknek nyilatkozva korábban azt mondta: személyes adatai megsértése miatt per indítását tervezi.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.