Titkolja a vadászkiállításos cég, milyen hatástanulmányokra fizetett majd 100 millió forintot

  • narancs.hu
  • 2021. november 10.

Belpol

Az viszont kiderült, hogy rendezvény hivatalos dalának a költsége mennyi volt.

A hvg.hu közérdekű adatigénylés útján próbálta megtudni a Vadászkiállítást szervező Egy a Természettel Nonprofit Kft.-től, mire ment el pontosan a honlapjukra feltöltött szerződéslista alapján hatástanulmányokra kifizetett összesen több mint 83 millió forint.

A portál azt szerette volna megtudni, hogy:

  • a PWC Nonprofit Kft. tanácsadói tevékenysége során a bruttó 18,415 millió forintért „küldő országok, célpiacok felmérése, haszonelemzés, attitűd felmérés” témákban készült anyagok pontosan mit takarnak
  • a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-vel kutatási feladatokra bruttó 64,897 millió forint értékben között megbízás, pontosan milyen kutatásokra vonatkozik, és egyúttal küldjék meg az e szerződés alapján elkészült kutatási anyagokat, elemzéseket.

A szervezők a megkeresésre egy veszélyhelyzeti kormányrendeletre hivatkozva határidő hosszabbítással reagálták, közölték, hogy az adatigénylést 15 nap helyett 45 nap alatt tudják teljesíteni.

Azonban ezt az Alkotmánybíróság csak abban az esetben engedélyezi, ha ez „elkerülhetetlenül szükséges ahhoz, hogy az adatkezelő szerv eredményesen működjön közre a koronavírus-járvány leküzdésében.” Ez viszont a vadászati világkiállítást szervező cég esetében nem áll fenn. A portál ezen kifogását el is küldte a szervezőknek, akik arra hivatkoztak, hogy ha a 15 napos határidőre kellene válaszolni, akkor “a Világkiállítás szervezési feladataira nem maradna elég ideje."

Végül aztán már 31 nappal később, a rendezvény után, október végén teljesítették adatigénylésünk egy kisebb részét. Így kiderült, hogy a rendezvény nyáron bemutatott hivatalos dalának költsége nettó 2,345 millió forint volt.

A portál két másik szerződéssel kapcsolatos adatigénylését a Kft. elutasította, arra hivatkozva, hogy ezek olyan, döntést előkészítő anyagok, amelyek kiadását megtagadhatják a törvény szerint, ha az adat “további jövőbeli döntés megalapozását is szolgálja”. Az külön érdekesség, hogy a lap nem találta a PWC Nonprofit Kft. nyomát az cégnyilvántartásban.

A kiállításról készült beszámolónkat itt találják:

Arról, hogy mennyit költöttek az esemény reklámozására itt írtunk:

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.