Több mint 140 milliót költött Magyar Pétert gyalázó posztok hirdetésére a Megafon

  • narancs.hu
  • 2024. április 12.

Belpol

Eddig, az elmúlt 30 napban.

Elképesztően komoly összeget,

több mint 140 millió forintot költött hirdetésekre a Facebookon a Megafon az elmúlt 30 napban

 írja a Telex a Meta Ad Library adatait elemezve. A kormánypárti propagandát hirdető, azt sajátos stílusban tukmáló influenszergyár

március 10. és április 8. között 206 posztot szponzorált, összesen 143 645 512 forintért. A hirdetett tartalmak többsége Magyar Pétert gyalázta,

kisebb részben pedig a közelgő önkormányzati és EP-választások miatt a hazai ellenzéket és Brüsszelt támadták.

A második legnagyobb Magyar Pétert lejárató hirdető a CÖF volt, melynek havi számlája 63 millió forinot tett ki.

A lap összesítése szerint a Megafon tíz millió forinttal többet költött az elmúlt egy hónapban, mint 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején öt hét alatt. A mostaninál nagyobb számlja csak a 2022-es országgyűlési választások előtt volt: akkor az utolsó négy hétben 266 milliót, az az előtti hónapban pedig 163 milliót költöttek.

Érdekes, hogy a Megafon egyik legnépszerűbb arca, Rákay Philip ebben a kampányban szinte egyáltalán nem vesz részt, viszont nagyon sok pénz megy el az új, alig 10-20 ezres követőtáborral bíró figurák (Ibolya Csenge, Szarvas Szilveszter, Korondy Tamás) felépítésére. De a Megafon messze a legtöbb pénzt, egy hónap alatt közel 35 millió forintot Bohár Dániel posztjainak népszerűsítésére fordította.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.