Több mint 140 milliót költött Magyar Pétert gyalázó posztok hirdetésére a Megafon

  • narancs.hu
  • 2024. április 12.

Belpol

Eddig, az elmúlt 30 napban.

Elképesztően komoly összeget,

több mint 140 millió forintot költött hirdetésekre a Facebookon a Megafon az elmúlt 30 napban

 írja a Telex a Meta Ad Library adatait elemezve. A kormánypárti propagandát hirdető, azt sajátos stílusban tukmáló influenszergyár

március 10. és április 8. között 206 posztot szponzorált, összesen 143 645 512 forintért. A hirdetett tartalmak többsége Magyar Pétert gyalázta,

kisebb részben pedig a közelgő önkormányzati és EP-választások miatt a hazai ellenzéket és Brüsszelt támadták.

A második legnagyobb Magyar Pétert lejárató hirdető a CÖF volt, melynek havi számlája 63 millió forinot tett ki.

A lap összesítése szerint a Megafon tíz millió forinttal többet költött az elmúlt egy hónapban, mint 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején öt hét alatt. A mostaninál nagyobb számlja csak a 2022-es országgyűlési választások előtt volt: akkor az utolsó négy hétben 266 milliót, az az előtti hónapban pedig 163 milliót költöttek.

Érdekes, hogy a Megafon egyik legnépszerűbb arca, Rákay Philip ebben a kampányban szinte egyáltalán nem vesz részt, viszont nagyon sok pénz megy el az új, alig 10-20 ezres követőtáborral bíró figurák (Ibolya Csenge, Szarvas Szilveszter, Korondy Tamás) felépítésére. De a Megafon messze a legtöbb pénzt, egy hónap alatt közel 35 millió forintot Bohár Dániel posztjainak népszerűsítésére fordította.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.