Emelkedik az elektromos rollerekkel közlekedők által okozott, személyi sérüléssel járó balesetek száma. Ezek körülbelül harmadában-felében a gyalogosok, a kerékpárosok és újabban az elektromos rollerekkel közlekedők az érintettek. Utóbbiak között sok az olyan fiatal, akik nem rendelkeznek vezetői engedéllyel, így jellemzően nincsenek tisztában a KRESZ szabályaival sem - mondta Molnár Karolina, a Belügyminisztérium stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkára, a Biztonság hete elnevezésű rendezvénysorozat megnyitóján.
A legtöbb baleset Budapesten következett be, az utóbbi időszakban ezek száma ötszöröse a Pest megyei eseteknek. A rolleresek több mint kétszer annyian voltak balesetek okozói, mint a károsultjai. Az úgynevezett mikromobilitási eszközök terjedésével az azok vezetői által okozott balesetek száma hónapról hónapra emelkedik, mondta Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője.
Ennek oka egyebek mellett az, hogy az elektromos rollerek vezetői a sokszor hiányos KRESZ-tudásuk mellett nincsenek tisztában a járműveik menetdinamikájával sem, miközben ezekkel a járművekkel már könnyedén elérhető a 70-80 kilométeres óránkénti sebesség. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a rolleresek gyakran nem használnak védőfelszerelést, például sisakot, amivel súlyos, akár maradandó sérülések kocázatának teszik ki magukat.
Az ORFK a Központi Statisztikai Hivatallal együttműködve megkezdte a hasonló balesetek ügyeiben az adatgyűjtést, ám a KRESZ nem definiálja külön járműcsoportként az elektromos rollereket, ami nehezíti a munkát. Az adatok szerint az idei évben július végéig 320 olyan személyi sérüléssel járó baleset történt Magyarországon, amelyekben érintettek voltak az elektromos rollerek vezetői. Jelenleg az összes közlekedési baleset három százalékát okozzák.