Szél Bernadett mai sajtótájékoztatóján a Paksi Atomerőmű reklám- és médiaköltéseinek adataival illusztrálta, hogy „a Fidesz a saját hátországát béleli ki a paksi bővítés címszava alatt” – számolt be az MTI. Az LMP társelnöke szerint súlyos pénzek tűnnek el a semmire, a Magyar Villamos Művek és a Paks II. Zrt. rengeteg pénzt költ el a kormányközeli sajtóban, a Paks II. Zrt. tavalyi és idei kifizetései meghaladták az 1 milliárd 143 millió forintot, aminek több mint fele öt, kormányhoz köthető médiacsoporthoz került.
A politikus Facebook-oldalán is közzétett táblázatból jól látszik, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mediaworks Zrt. és a Pannon Lapok Társasága 159 millióhoz jutott, a Habony Árpád-féle Modern Média Group és a Ripost több mint 152 milliót kapott, a Liszkay Gábor tulajdonában lévő Magyar Idők pedig 108 millió forintot. Nem kell izgulni, jutott a rádióknak és tévéknek is: Andy Vajna 102 milliót, Csetényi Csaba a hirdetési pénzeken keresztül 62 milliót kapott.
Szél Bernadett elmondta, a költségvetésben három év alatt 250 milliárd forintot tapsoltak el a beruházásra. Az LMP társelnöke szerint nincs rendben, hogy egy monopolhelyzetben lévő állami cég reklámra költ, ez – véleménye szerint – színtiszta lopás. Szél Bernadett végezetül hozzátette: végigviszik a paksi népszavazás ügyét.
|