Ügyészség: Hadházy tévesen következtet

  • narancs.hu
  • 2023. január 18.

Belpol

Hadházy szerint a lényegen ez nem változtat.

Nem a Schadl-ügyben, hanem a Microsoft-ügyben feltett kérdésére kapott választ Hadházy Ákos országgyűlési képviselő, aki ezért rossz következtetést vont le, és a „valóságnak nem megfelelő információt tett közzé a közösségi oldalán” – írta a Narancs szerkesztőségének is elküldött közleményében a Központi Nyomozó Főügyészség.

A KNYF írása szerint Hadházy jogi képviselője útján még tavaly december 21-én kért tájékoztatást az úgynevezett Microsoft-licencek ügyének állásáról. Erre kapta január 12-én a KNYF-től azt a választ, amely szerint a nyomozás folyamatban van, annak állásáról egyéb tájékoztatást az ügyészség – az eljárás érdekeire tekintettel – nem adhat. Ezek után pedig – így a KNYF – „a főügyészség ezen tájékoztatását Hadházy Ákos a közösségi média oldalán a mai napon úgy tette közzé, mintha az az ún. Schadl ügyben kapott információ lett volna és így abból a valóságnak meg nem felelő következtetéseket vont le”.

Hadházy azt közölte többek közt, hogy végre nagy nehezen megtudta, még mindig nyomoznak a Schadl-ügy egyik részletét illetően, és  olyan következtetést vont le, hogy a jelek szerint a főügyészség még mindig nem tudja, ki lehet Tóni, Barbara és Ádám, akiknek a neve szóba kerül az ügyben.

Erről ezt írtuk:

 

A főügyészség helyesbítő közleményét Hadházy is megkapta. Azt írta róla, hogy ha úgy van, ahogy a főügyészség állítja, az is elég nagy baj. Tényleg kérdezett a főügyészségtől a Schadl-ügyben is, Microsoft-ügyben is, de előbbi ügyben hamarabb. A kapott főügyészségi válaszból pedig nem derült ki egyértelműen, hogy az utóbbi kérdésre válaszol a KNYF. Az ügyszám nem szerepel a szövegben, csak a fejlécre írtak egy számot, a tárgy megjelölés helyett, és „a válaszban még a nyomozott bűncselekményeket sem sorolta fel (amit pedig odaírt, az eltért attól, amit mi a Microsoft feljelentésben megjelöltünk).”

Mindez a képviselő szerint nem változtat a lényegen: ha még mindig nincs válasz a Schadl-ügyre, abból az a következtetés vonható le, amit ő levont, és nem normális, hogy november vége óta nem kap választ egy kérdésre.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.