A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Népszava megkeresésére közölte, hogy a korábbi elképzeléshez képest is kevesebbet, csupán kilenc állomást terveznek akadálymentesíteni a metró felújításakor.
A Népszava emlékeztet rá, hogy tavaly az MSZP-s Tóth Bertalan kérdésére Fónagy János, a nemzeti fejlesztési tárca parlamenti államtitkára még azt ígérte, a metrófelújítás végén 13 állomás lesz lifttel ellátva.
|
Most úgy tűnik, ez is túlzás. A jelenlegi tervek szerint a következő állomások nem lesznek akadálymentesítve: Dózsa György út, Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák, Ecseri út, Pöttyös utca.
A vonal szinte teljes belvárosi szakasza.
Hogy miért éppen ezek? A BKK azt írta a Népszava megkeresésére, hogy „az utasforgalom, a felszíni alternatív útvonalak utazási ideje és közintézményi hasznosság értékelése alapján rangsoroltak”. A cikkben megjegyzik, „a kormányhátszelet élvező építőcégek nemrégiben harmadjára is felpumpált, 170 milliárd forint feletti árajánlatot adtak be a hármas felújítására, Tarlós István ezért úgy döntött, egyelőre csak az olcsóbb északi állomások felújítását és a halaszthatatlan metróalagút-felújítást kezdik el”.
A Népszava megkérdezte Szabó Henriett rehabilitációs környezettervező szakmérnököt is, aki szerint a most tervezett, részleges felújítás esetén hosszú évtizedekre is kiszorulhatnak a közlekedésükhöz és a tájékozódásukhoz a hagyományostól eltérő műszaki megoldást igénylő emberek a forgalmasabb metróállomásokról, utólag ugyanis már jóval költségesebb lehet külön-külön akadálymentesíteni a most kihagyott állomásokat.