Újabb tiltás: a Ferenciek terén sem engedélyezett Hadházy Ákos tüntetése

  • narancs.hu
  • 2025. április 18.

Belpol

Az Egyetem téren viszont nem akart felvonulni az ellenzéki politikus.

Nem engedélyezte a rendőrség Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő újabb demonstrációját sem: ezúttal a Ferenciek terén szerettek volna tüntetni a gyülekezési törvény módosítása ellen, ám a hatóság ezt is megtiltotta – derült ki Hadházy pénteki közleményéből. A politikus szerint a határozat indoklása „abszurd és zagyva”, többek között azzal érveltek, hogy a korábbi demonstrációkon „túl kevesen voltak”, így valószínűleg most sem haladja meg az ezer főt a részvétel, ezért a tüntetést inkább az Egyetem térre száműznék.

A tiltakozás a Hadházy által „technofasiszta törvénynek” nevezett gyülekezési jog csorbítása ellen irányul, amely lehetővé tenné, hogy a betiltott tüntetéseken résztvevőket „kínai arcfelismerő rendszerekkel” azonosítsák és büntessék.

A képviselő emlékeztetett: korábban a Kúria már kimondta, hogy az Erzsébet hídon is lehet tüntetni, ennek megfelelően három alkalommal – bár vonakodva – a rendőrség is engedélyezte a demonstrációkat. A hatodik alkalomra tervezett, jövő keddi hídlezárást azonban már megtiltották, s most egy újabb alternatív helyszínt is elutasítottak.

Hadházy közölte, hogy a hídra tervezett demonstráció tiltását megfellebbezték, de nem bízik abban, hogy a Kúria kedden dönteni tudna. Az Egyetem téren viszont nem akar tüntetni: azt „azért jelölte ki a hatalom, onnan csak szűk utcákon lehet távozni, amit pár tucat pirossapkás vitéz is le tudja zárni a tüntetők elől”. Most új kérelmet nyújtott be, ami szerint a Ferenciek teréről az Erzsébet hídon át a Tabánig vonulnának.

„Ha kicsit is kételkedtem volna benne, hogy a hatalom fél attól, amit Önök az elmúlt öt hétben véghezvittek, ez a kételyem mostanra teljesen elmúlt”

– írja Hadházy. Bár szerinte eddig csak „csekély eredmény”, hogy bebizonyosodott: a törvényt nem a Pride, hanem a kormányellenes tüntetések visszaszorítására hozták, a végső cél a jogszabály visszavonása marad. „Nem hagyjuk abba, mert nem hagyhatjuk abba” – zárta közleményét a politikus.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.