Vásárhely fontos pert nyert a Volánbusszal szemben

  • narancs.hu
  • 2024. február 1.

Belpol

A cég 300 milliót követel a várostól egy szerződés alapján, amiről most a Kúria is kimondta: semmis.

Hódmezővásárhely és a Volánbusz között nem volt érvényes megállapodás a helyi közösségi közlekedésre, az a szerződés, amelyre a Volánbusz hivatkozik, semmis. Ezt a Kúria mondta ki, helybenhagyva a Közbeszerzési Hatóság döntését – írja a Hódpress

Hódmezővásárhelyen a Volánbusz jogelődje, a DAKK Zrt. szervezte a közösségi közlekedést az önkormányzat megbízásából. A 2018-ban megújított szerződést az önkormányzat 2020 decemberében felbontotta, és 2021 március elsejétől egy helyi céggel, a Jovány Busz Kft.-vel kötött megállapodást több helyi körjárat fönntartására.

Ez azzal a változással is járt, hogy a városkártyával rendelkező helyiek ingyen ülhettek buszra.

A Volánbusz azonban úgy ítélte meg, a város szabálytalanul döntött, a régi szerződés továbbra is érvényes, ezért 2023 végéig tovább járatta a buszait a városban, ha üresen, üresen.

A cég emellett kártérítési pert is indított Hódmezővásárhellyel szemben, 300 millió forintot követelve. Erről mondta azt a város polgármestere, Márki-Zay Péter, hogy a Volánbusz az adófizetők pénzén próbálja megleckéztetni Hódmezővásárhelyt

Az önkormányzat jogászai most abban bíznak, hogy a kártérítési perben a Kúria mostani döntését figyelembe veszi a bíróság.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.