Para

Kovács Imre: Én

  • 1996. június 13.

Egotrip

A törökbálinti lovarda a jobb kihasználtság jegyében szabadtéri acid-partynak és esküvői összejövetelnek egyszerre adott helyt szombat éjszaka. Ez a rendezési bravúr minden bizonnyal alaposan behatárolja az ifjú pár cselekvési terét az elkövetkező néhány hétben, mivel a két bulit összekötő folyosón volt a közös mosdó, ami részben lehetetlenné tette, hogy a két populáció ne találkozzon, másrészt megkönnyítette az átjárást közöttük. A násznép legnagyobb megrökönyödésére néha ezüstre és aranyra festett emberek jelentek meg a decensen rock and rollozó párok között, és intenzív helyben járással színesítették az estét.

A törökbálinti lovarda a jobb kihasználtság jegyében szabadtéri acid-partynak és esküvői összejövetelnek egyszerre adott helyt szombat éjszaka. Ez a rendezési bravúr minden bizonnyal alaposan behatárolja az ifjú pár cselekvési terét az elkövetkező néhány hétben, mivel a két bulit összekötő folyosón volt a közös mosdó, ami részben lehetetlenné tette, hogy a két populáció ne találkozzon, másrészt megkönnyítette az átjárást közöttük. A násznép legnagyobb megrökönyödésére néha ezüstre és aranyra festett emberek jelentek meg a decensen rock and rollozó párok között, és intenzív helyben járással színesítették az estét.

A katlan, ahol az acid-party zajlott, egyéb napokon valószínűleg ufó-leszállópályaként üzemel, ideális helyszín lenne egy kis költségvetésű Harmadik típusú találkozások forgatásához, öt-hat méter mély, három oldalról beton- és sziklafalakkal határolt terület, a falban barlangokkal, ahol kitűnően mutatna Kadlot Karcsi egy Vermona orgona mögött, amint a Száz forintnak ötven a fele című dal gyorsított változatával próbálna kommunikálni az idegenekkel. Most azonban ezekben a mélyedésekben helyezkedtek el a büfék, valamint a Greguss-féle látványkonyha, miközben a középső, lebetonozott területen folyt a huszonnégy órás X-lab szertorna, múlt századi tömeges anyarozsmérgezések legszebb hagyományai alapján felépített koreográfiával, démonokkal, tűzzel-vassal, kivilágos-kivirradtig.

Számomra az volt a legfurcsább, hogy dacolva a tömegközlekedés viszontagságaival, csupán a party-buszokra hagyatkozva, totális telt ház jött össze, olyan fazonokkal megspékelve, amilyeneket eddig csak a Mad Max II. mellékszerepeiben láthatott a nagyérdemű, és a huszonnegyedik órához közeledve még mindig jelentősnek mondható tömeg dolgozott a kifutón, dacolva a delelő nap rohasztó hevével. Ekkorra már fantasztikus karriert futott be az epizódszerepben debütáló vécésnéni is, aki a töméntelen beállt emberrel folytatott beszélgetés után, pusztán empatikus alapon, tökéletesen bepörgött, és hajnalra már folyamatosan csevegett velem a nehezen záródó gömbhalmazok problematikájáról, miközben serényen igyekezett eltüntetni a lét salakját a padlóról.

Az éjszaka folyamán egyetlen kritikus pillanat volt, amikor beleestem a mosdóhoz vezető lépcső vizuális csapdájába, és csak hosszas fohászkodás után voltam hajlandó rálépni a mozaikkockára, mivel egészen biztos voltam benne, hogy csak álcából van ott, és ha ránehezedem, átzuhanok egy másik dimenzióba.

Diósd környékén, amikor hiába kerestük a joysticket, kiderült a szimulátorról, hogy valójában autó, és egy valóságos úton visz minket valóságos fák között hazafelé, de szerencsére megkönyörült rajtunk Minden Műszál Ura, és nem kellett diszkóbalesetként befejezni ígéretes pályafutásunkat.

Otthon jó. Egy megzabolázott tér.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.