Egotrip

Szécsi Noémi: Nem és nem

C’est la guerre

Egotrip

Higgyenek nekem, az ember egyes helyzetekben nem akar semmiféle szívhangot hallani, máskor meg semmi másra nem vágyik, mint az eleven szív dobbanására. Ami a kettő között elterül, azok az idő és az élet sajátos körülményei. 

Lázasan kutatok az elmémben, hogy a mindennapokban mikor helyeznek cselekedetük következményeit illetően a termékeny korú nőkön kívül másokra is olyan lelki nyomást, mint amilyet a nemrég módosított rendelet szerint azokra a várandós nőkre, akiknek a művi abortusz előtt kötelező az embrió szívhangját meghallgatniuk. Hirtelenjében a dohánytermékek csomagolása jut az eszembe, hiszen az Alphonse Mucha és társai által megrajzolt, füstöt kéjesen kifújó szecessziós nőalakoktól a láncdohányzás miatt karcsúsodó fürdőruhás flapperlányokon és a macsó férfiasság ideálját megtestesítő Marlboro Manen át eljutottunk a kirohadt fogsorokkal, rákbetegekkel és koraszülött csecsemőkkel fenyegető cigarettásdobozokig, amelyek képeit nehéz figyelmen kívül hagyni. De a fene tudja, azért a megtermékenyülés esélyét magában hordozó szexuális egyesülés mégsem ugyanolyan, mint egy egészségtelen szokás, amelyről néhány erős effektus látványára, az ebből fakadó erkölcsi és létpánikot követően és némi tipródás után lemondunk. A dohányzás feladásának mérlegelése sem pontosan ugyanaz a dilemma, mint amikor valaki egy adott pillanatban nem vállalja, hogy örökre rábízzanak egy emberéletet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."