Film

22 Jump Street

  • - kg -
  • 2014. augusztus 21.

Film

Létezik-e transzcendentális stílus? Mi köti össze Ozu és Bresson művészetét? Miben áll a mulandóság állandósága? Ezeknél is sürgetőbb filmművészeti kérdés, hogy ha Adam Sandlert arcon hugyozza egy szarvas, az miért egy fáradt poén, míg ha Jonah Hill szájába lövell tintát egy polip, azt megengedő mosollyal akceptáljuk.

A válasz nem annyira a polip és a szarvas társadalmi elfogadottságában rejlik, mint inkább az alpárisághoz amúgy hasonlóképp ragaszkodó komikusok egyéb erényei terén. Persze nem kizárt, hogy a 23 Jump Streetben már szarvas is lesz, ám ez csak kötekedés a részünkről, merő időhúzás, mert akarjuk, nem akarjuk, valamikor mégiscsak ki kell bökni, hogy a 22 Jump Street egy felettébb szórakoztató baromság, melynek egyik fő erénye, hogy nem is szánták másnak, mint egy felettébb szórakoztató baromságnak. Jó, ezzel nem jutottunk közelebb a megoldáshoz, mert Sandler is ebben a műfajban utazik, akkor hát miért a nagy különbség? Talán a transzcendentális elem teszi, de nem, az sem, akkor viszont nem marad más, mint hogy Hill és Channing Tatum immár másodszor színre lépő párosa rendesen megdolgozik a poénokért; könnyed infantilizmusuk jól érvényesül az egyetemi campuson is, ahol – csakúgy, mint az előző rész gimis közegében – ­óriáscsecsemő lelkületű zsarukként kell diákinkognitóban elvegyülniük. De az igazi főnyeremény A Lego-kaland rendezőpárosának príma ritmusérzéke. Valakik valahol arra a zseniális felismerésre jutottak, hogy Jonah Hillhez nem Scorsese kell, hanem két, Lego-figurákhoz és animált fasírtokhoz szokott rendező.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Tendencia

Minden tanítások legveszélyesebbike az, hogy nekünk van igazunk és senki másnak. A második legveszélyesebb tanítás az, hogy minden tanítás egyenértékű, ezért el kell tűrni azok jelenlétét.

Bekerített testek

A nyolcvanas éveiben járó, olasz származású, New Yorkban élő feminista aktivista és társadalomtudós műveiből eddig csak néhány részlet jelent meg magyarul, azok is csupán internetes felületeken. Most azonban hét fejezetben, könnyebben befogadható, ismeretterjesztő formában végre megismerhetjük 2004-es fő műve, a Caliban and the Witch legfontosabb felvetéseit.

„Nem volt semmi másuk”

Temették már el élve, töltött napokat egy jégtömbbe zárva, és megdöntötte például a lélegzet-visszatartás világrekordját is. Az extrém illuzionista-túlélési-állóképességi mutatványairól ismert amerikai David Blaine legújabb műsorában körbejárja a világot, hogy felfedezze a különböző kultúrákban rejlő varázslatokat, és a valódi mesterektől tanulja el a trükköket. 

Játék és muzsika

Ugyanaz a nóta. A Budapesti Fesztiválzenekarnak telefonon üzenték meg, hogy 700 millió forinttal kevesebb állami támogatást kapnak az együttes által megigényelt összegnél.

A klónok háborúja

Március 24-én startolt a Tisza Párt Nemzet Hangja elnevezésű alternatív népszavazása, és azóta egyetlen nap sem telt el úgy, hogy ne érte volna atrocitás az aktivistákat.

Hatás és ellenhatás

  • Krekó Péter
  • Hunyadi Bulcsú

Az európai szélsőjobb úgy vágyott Donald Trumpra, mint a megváltóra. Megérkezik, majd együtt elintézik „Brüsszelt” meg minden liberális devianciát! Ám az új elnök egyes intézkedései, például az Európával szemben tervezett védővámok, éppen az ő szavazó­táborukat sújtanák. Egyáltalán: bízhat-e egy igazi európai a szuverenista Amerikában?

„Egy normális országban”

Borús, esős időben több száz fő, neonácik és civilek állnak a Somogy megyei Fonó község központjában. Nemzeti és Mi Hazánk-os zászlók lobognak a szélben. Tyirityán Zsolt, a Betyársereg vezetője és Toroczkai László, a szélsőjobboldali párt elnöke is beszédet mond. A résztvevők a lehangoló idő ellenére azért gyűltek össze szombat délután, mert pár hete szörnyű esemény történt a faluban. Március 14-én egy 31 éves ámokfutó fahusánggal rontott rá helyi lakosokra: egy középkorú és egy idős nő belehalt a támadásba, egy idős férfi súlyos sérüléseket szenvedett.