Film

22 Jump Street

  • - kg -
  • 2014. augusztus 21.

Film

Létezik-e transzcendentális stílus? Mi köti össze Ozu és Bresson művészetét? Miben áll a mulandóság állandósága? Ezeknél is sürgetőbb filmművészeti kérdés, hogy ha Adam Sandlert arcon hugyozza egy szarvas, az miért egy fáradt poén, míg ha Jonah Hill szájába lövell tintát egy polip, azt megengedő mosollyal akceptáljuk.

A válasz nem annyira a polip és a szarvas társadalmi elfogadottságában rejlik, mint inkább az alpárisághoz amúgy hasonlóképp ragaszkodó komikusok egyéb erényei terén. Persze nem kizárt, hogy a 23 Jump Streetben már szarvas is lesz, ám ez csak kötekedés a részünkről, merő időhúzás, mert akarjuk, nem akarjuk, valamikor mégiscsak ki kell bökni, hogy a 22 Jump Street egy felettébb szórakoztató baromság, melynek egyik fő erénye, hogy nem is szánták másnak, mint egy felettébb szórakoztató baromságnak. Jó, ezzel nem jutottunk közelebb a megoldáshoz, mert Sandler is ebben a műfajban utazik, akkor hát miért a nagy különbség? Talán a transzcendentális elem teszi, de nem, az sem, akkor viszont nem marad más, mint hogy Hill és Channing Tatum immár másodszor színre lépő párosa rendesen megdolgozik a poénokért; könnyed infantilizmusuk jól érvényesül az egyetemi campuson is, ahol – csakúgy, mint az előző rész gimis közegében – ­óriáscsecsemő lelkületű zsarukként kell diákinkognitóban elvegyülniük. De az igazi főnyeremény A Lego-kaland rendezőpárosának príma ritmusérzéke. Valakik valahol arra a zseniális felismerésre jutottak, hogy Jonah Hillhez nem Scorsese kell, hanem két, Lego-figurákhoz és animált fasírtokhoz szokott rendező.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.