Film

A csajok bosszúja

Film

Nick Cassavetes, mondjuk Pedro Almodóvarral ellentétben, nem a "női lélek", hanem inkább a "női közönség" ismerője.

A szerelmünk lapjai című romantikus mű anno lehet, hogy képes volt a legtöbb női szív mélyéig hatolni, ám jelen opus biztosan nem kerül be a női kapcsolatokat értőn feltáró filmek panteonjába. Az alaptörténet - miszerint a megcsalt feleség és a szeretők együttes erővel állnak bosszút a gaz csábító férjen - esetleg hízeleghet bizonyos nézőknek, ám hamar lelohad a jókedv, amikor azt látjuk, hogy a hőseink érzelmileg instabil, sokszor rosszindulatú, visongva röhincsélő nők. Hiába próbál a rendező többdimenziós képet festeni szereplőiről (például hogy a munkában is képesek megvalósítani magukat, sőt nemegyszer ők állnak a férfi sikerei mögött), mégis valahogy az csapódik le, hogy ezeknek a nőknek az egész élete a kicsinyes bosszú körül forog, ráadásul hiába nagyon harciasak, egy jól elhelyezett koitusszal a férfi képes érzelmileg manipulálni őket. Az egész "rafinált" bosszú ráadásul egy kabaréba illő hasraesős jelenetben csúcsosodik ki (ami próbál valami feminista álom megvalósítása lenni, a minőséget garantáló Nicki Minaj szíves hozzájárulásával), és ez a ripacskodó stílus jellemzi a teljes szereplőgárda játékát is. A fényképezés a steril, szaloncukorszínű "rom-komos" iskola, amely egy olyan ideális világot igyekszik láttatni, ahol minden szereplő csodaszép, minimum felső középosztálybeli és igen rugalmas munkaidőben dolgozik. Végül a beígért könynyedség helyett egy giccsbe és ízléstelen humorba fulladó filmet kapunk.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.