Film

A csajok bosszúja

Film

Nick Cassavetes, mondjuk Pedro Almodóvarral ellentétben, nem a "női lélek", hanem inkább a "női közönség" ismerője.

A szerelmünk lapjai című romantikus mű anno lehet, hogy képes volt a legtöbb női szív mélyéig hatolni, ám jelen opus biztosan nem kerül be a női kapcsolatokat értőn feltáró filmek panteonjába. Az alaptörténet - miszerint a megcsalt feleség és a szeretők együttes erővel állnak bosszút a gaz csábító férjen - esetleg hízeleghet bizonyos nézőknek, ám hamar lelohad a jókedv, amikor azt látjuk, hogy a hőseink érzelmileg instabil, sokszor rosszindulatú, visongva röhincsélő nők. Hiába próbál a rendező többdimenziós képet festeni szereplőiről (például hogy a munkában is képesek megvalósítani magukat, sőt nemegyszer ők állnak a férfi sikerei mögött), mégis valahogy az csapódik le, hogy ezeknek a nőknek az egész élete a kicsinyes bosszú körül forog, ráadásul hiába nagyon harciasak, egy jól elhelyezett koitusszal a férfi képes érzelmileg manipulálni őket. Az egész "rafinált" bosszú ráadásul egy kabaréba illő hasraesős jelenetben csúcsosodik ki (ami próbál valami feminista álom megvalósítása lenni, a minőséget garantáló Nicki Minaj szíves hozzájárulásával), és ez a ripacskodó stílus jellemzi a teljes szereplőgárda játékát is. A fényképezés a steril, szaloncukorszínű "rom-komos" iskola, amely egy olyan ideális világot igyekszik láttatni, ahol minden szereplő csodaszép, minimum felső középosztálybeli és igen rugalmas munkaidőben dolgozik. Végül a beígért könynyedség helyett egy giccsbe és ízléstelen humorba fulladó filmet kapunk.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.