Film

Halálos mélység

  • Szabó Ádám
  • 2014. május 30.

Film

A 80-as évek elején járunk, amikor még pornóbajusszal és barkóval is lehetett hős az ember

, Petter például szál egyedül kénytelen végigküzdeni magát e filmen, pedig a keszonbetegség és a mélytengeri nyomás mellett egy konspirációs ügy és megannyi mocskos személy is az útjában áll - a végére talán még ő maga is bemocskolódik. Norvég filmről van azonban szó - ismerjük az ilyet, a műfaji kereteken belül maradva kicsit minden és mindenki más, a fémíz és a hideg hangulat pedig már a főcímnél elkap minket.

Az igaz történet alapján készült Halálos mélység azt meséli el, hogyan és milyen áldozatok árán vált Norvégia a világ egyik legtehetősebb országává. Vagy inkább azt, mit tud tenni egy kisember, ha az ő élete mit sem számít - a tét ugyanis néhány ember életénél sokkal nagyobb. Esetleg arról szól a film, hogyan dolgozza fel testvére elvesztését és a családi drámát egy gyökértelen, eleddig semmihez nem ragaszkodó adrenalinjunkie. A fentiek közül bármelyik lehet. Egy biztos, az Északi-tenger mélyén fekete aranyat találtak a nem is oly régmúltban, s a kitermelése igazi férfimunka. A norvégok az amerikaiakkal együtt küzdenek az olajért, amihez mindig és mindenhol vér tapad - ezúttal baleset történik, s a főhős testvére meghal. Hogy kinek a hibájából és miért? Százszázalékos választ sem erre, sem a többi felvetésre nem kapunk. Az egyedi látványvilág dicsérendő, a Halálos mélység viszont nem tudta eldönteni, thriller, családi dráma, esetleg krimi szeretne-e lenni - mindegyikbe belekapott, de egyikben sem tudott úgy igazán elmerülni.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.