A felvilágosodással csak a baj van - sokat mesélhetett volna erről Johann Friedrich Struensee, de szegény feje (Mads Mikkelsen megformálásában) még azelőtt porba hullott, hogy használati utasítást adhatott volna a gyakorlati megvalósítás főbb pontjaihoz. De ha csak ennyi, a dán főuraknak nem tetsző reformok bevezetése járult volna hozzá a tizennyolcadik századi jó doktor lenyakazásához, a himlőoltás korabeli specialistája, a száj- és körömfájás kórisméjének lejegyzője aligha éli meg (áttételesen persze) a filmfeldolgozást. Hát még egy olyan prémium kategóriás feldolgozást, melyben minden dánok legnagyobbika, a fent említett Mads mászik magasra a társadalmi ranglétrán. Nem, ehhez kellett a bulvár is, az 1700-as évek dán udvari bulvárja. Story magazin, koppenhágai kiadás, cirka 1770: meg nem erősített, de szobalányi körökből származó jelentések szerint Struensee udvari doktort a fiatal királyné, Karolina Matild karjaiban látták, mélyen a csinos koronás főbe feledkezve. Bors, 9 hónappal később: a királyné egészséges leánygyermeknek adott életet, miközben Struensee doktort a szokásosnál is gondterheltebb arckifejezéssel kapják rajta, amint maga elé bámul. A király mindeközben a gyengeelméjű uralkodók háborított életét éli, hol kutyáját emeli politikusi rangra, hol egy színházi előadást szakít meg rövid monológgal. De ami a legfontosabb: gyermeki áhítattal csüng Struensee minden szaván, mely szavak - a doktor gyors felemelkedése révén - hamar törvényi erőre is emelkednek. A himlőnek annyi, jöhet a felvilágosult abszolutizmus! Több se kell a kiváltságaikat joggal féltő uraknak és udvaroncoknak; nekik Struensee feje kell meg az elmeszelt apanázsuk. A dán filmnek egy sor más műfaj mellett már megint sikerült valamit világszínvonalon elsajátítania, s ez a valami nem más, mint őfőméltósága, a rizsporos brit történelmi film. Semmivel sem alávalóbb, ahogy Mads Mikkelsen rohan a vesztébe, mint ahogy - szinte percre pontosan ugyanezekben az időkben - Keira Knightley teszi A hercegnő című gyertyafényes mozidarabban.
Forgalmazza a Vertigo Média