Film

A Hangya

  • - kg -
  • 2015. augusztus 23.

Film

Már csak olyan 20-30 évet kell aludni, hogy megtudjuk, miért kellett Edgar Wrightnak felállnia A Hangya rendezői székéből; ekkorra saccoljuk a most 41 éves brit tehetség memoárját, melyben biztos lesz egy fejezet, amiben a Haláli hullák hajnala rendezője megosztja a világgal távozásának valódi okait. A jó hír, hogy a Wrighttalanított Hangya messze nem az a személytelen dögunalom, melyre a rövid rendezői casting után felvett, a középszert életvitelszerűen kultiváló Peyton Reed személye következtetni engedett. Nem, A Hangya nem vérzik el a családi értékek kidomborításának oltárán, noha azok azért eléggé domborulnak, sőt, egy-két lendületesebb jelenet erejéig még valami olyasmi is meg-megcsillan, amit nem tudunk másként értelmezni, mint a szellem és a fantázia ritka megnyilvánulásaként. Hogy ezért ki a felelős, az új vagy a régi fiú, tulajdonképpen édes mindegy: a dörneresen megszólaló Michael Douglas mentori szerepkörben bárhol és bármikor beválik, Paul Rudd pedig épp annyi személyiséget rak hozzá a betörőmúltú hangyaemberhez, mellyel igen elöl végez a Marvel-képregényhősök rokon­szenv­versenyében. Ha egy képregényfilm fináléjának legfőbb tétje, persze az emberiség megmentése mellett, hogy sikerül-e kisiklatni Thomast, a gőzmozdonyt, hovatovább a jók egyik erős fegyvere a lézer mellett a xanax, valamint legfőbb tanulságként levonható, hogy az ember legjobb barátja a hangya, ott nehéz komolyabb ellenérveket felhozni. Ezért csak halkan jegyeznénk meg, hogy A Hangya csak annak fényében üdítő jelenség, hogy mekkora bénaság is kisülhetett volna belőle.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.