Film

A százéves ember, aki kimászott az ablakon, és eltűnt

  • 2014. július 5.

Film

A film alapját képező sikerkönyv magának a 20. századnak kíván ún. görbe tükröt állítani. Kissé lökött, különösebben csak a robbantások iránt érdeklődő, ám hosszú életű hőse hagyván sodortatni magát az eseményekkel, bejárja a világot: egy sivár svéd faluból indulva a spanyol polgárháborún, az atombomba megszületésén, a Gulagon és a párizsi '68-on, majd a hidegháború lezárásán át érkezik meg egy másik sivár svéd faluba - egy bőröndnyi pénzzel, bűnbanda elől menekülvén.

A szatirikus lektűr százéves hőse abszolút kívülálló; annyira együgyű, hogy mindenfelé bölcsként tekintenek rá. Bár kontinenseket jár be, rendszereket ismer meg, történelmi fordulópontokat él át - semmiféle fejlődésen nem megy át.

A filmváltozat két síkon futtatja a történetet. A jelenkori, öregek otthonából megszökős, bőröndös marháskodás nem tartogat különösebb meglepetéseket: pofákat vágnak, ordítanak, elefántszaron elcsúszva lelik halálukat. A történelmi eseményeket hátulnézetből láttató jelenetek viszont egyebek közt az Isten hozta, Mr... vagy a Forrest Gump c. filmekre hajaznak, de a Picasso kalandjait is nyilván többször megnézték a szerzők. Nem volna baj, csak itt a színvonal jóval alacsonyabb. Ahogy a színtelen-szagtalan főszereplő (Robert Gustafsson) nem ér a nyomába Peter Sellers, Tom Hanks vagy honfitársa, Gösta Ekman klasszikus kreténjeinek, a film is inkább a magyar Üvegtigris színvonalát közelíti. Fel is kérték szinkronizálásra az utóbbi film szereplőit, akik rendelkezésre bocsátják ismert hanghordozásukat.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk