Film

Demóna

  • - kg -
  • 2014. július 5.

Film

Ez is valami ultraliberális izé lehet, akárcsak a szólásszabadság, hogy mostanában a mesék főgonoszait is meg kell érteni; pfuj, minő luciferi megdicsőülés ez, arcpirító deviancia, jöjjenek a buszok vidékről, tüntessünk a Demóna ellen, vagy ha nem megy, B tervként ráküldhetnénk a harci turulokat.

Hát, kell ez nekünk, hogy kiderüljön: a Csipkerózsika gonosz boszorkányának (elnézést: tündérének) nemhogy volt gyerekszobája, de az olyan szép volt, hogy azt az Avatar Oscar-díjas art directora rendezte be - ezúttal rendezőként? És szíve is volt Demónának, de hisz' épp ez a baj, mert a tündérszív egy arra érdemtelen férfiúért kezd hevesebben verni. Hogy ezek sosem tanulnak! Állandóan ez van, ha tündér emberrel kezd! Nem is folytatnánk a dolgot, bosszú, átok, rokka & roll, királyfi - ám ez mind csak ürügy, mert a Demóna nem szól másról, mint a casting csodájáról, és ez nem más, mint Angelina Jolie, akiért a Grimm testvérek is ölre mentek volna, ha megpillanthatják szarvként meredező frizurával és minden elmúlt és eljövendő macskanőt (téged is, kedves Michelle) megszégyenítő pózokban. Ja, hát így könnyű, Jolie-val bosziként minden mesébe oltott fantasy rögtön magasabb élvezeti osztályba lép - megértjük, ha Az óriásölő (Singer) vagy az Óz, a hatalmas (Riami) producerei azonnal óvnának. Minden, ami átlagon felüli a Demónában, az Angelina Jolie nevű special effektnek köszönhető. A boszi-Jolie páros legalább akkora telitalálat, mint Glenn Close Szörnyella De Frászként, Johnny Depp Ollókezű Edwardként vagy Shrek Shrekként.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.