Film

A szerelem útján

  • 2015. december 12.

Film

Ha eltekintünk a művészvilág felől érkező Nagy Átértelmezőktől: zsánerfilmet az csinál, aki biztosra megy. Ami már bejött, azzal nagyot bukni nem lehet. Van olyan, eredetileg a kulturált polgári közönség szórakoztatására kieszelt színműséma, amelyben két egyszerű ember fatális találkozásából, sok magánéleti jellegű és tartalmú helyzetgyakorlat után, a második felvonás végére megszületik a szerelem. Filmen Richard Linklater szokott sikert aratni az édesbús Mielőtt…-széria tízévenként elő­vezetett darabjaival.

Jelen dolgozat már a(z eredeti) címében is ide utal vissza: Before We Go, vagyis Mielőtt mennénk. Merthogy a két főhős menni akar. Az egyik haza a férjéhez, aki hűtlen volt ugyan, de most javulni látszik, a kötődés még erős. Csak épp nem lehet már visszavonni az otthon hagyott búcsúlevelet – mert elment az utolsó vonat. A másik volt szerelméhez menne, akiért még mindig lángol – de az meg, micsoda meg­lepetés, már régen más oldalán keresi a boldogságot. Hogy végül ők ketten, sok bő lére eresztett és kínos konyhai bölcsességet könnyes szemmel felismerő beszélgetés után egymásra találnak, az a film első tíz másodperce után világos. Annak meg, hogy azért úgy találnak egymásra, hogy a (nyilván jövőre elkészítendő) második részben jussanak el a beteljesülésig, nyilván üz­leti értelme van.

Linklater tehetséggel megírt forgatókönyvekből, jó színészekkel játszat átlagembereket. Chris Evans nem érzékeli a különbséget a köznapi és a tucat, az egyszerű és a banális között. Klisékből összepakolt sztoriját csak szemlesütve lehet elviselni.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”