Film

A szerencse háza

  • - kg -
  • 2017. szeptember 24.

Film

Egy tökéletes világban Will Ferrell csupa olyan filmben lenne benne, amelynek címében legalább egyszer szerepel, hogy taplógáz vagy sulihuligán, esetleg az, hogy Ron Burgundy. Egy tökéletlen, de még mindig nem teljesen reménytelen világban a diszkópatkány, a tesó-tusa vagy a pancser police kifejezések is elfogadhatók lennének, de az már tényleg Amerika végóráit jelenti, hogy egy Will Ferrell-vígjátéknak A szerencse háza címet kell adni, ami még így is komoly előrelépés az eredetihez (The House) képest. Igaz, azt mégsem adhatták címnek, hogy „50 éves, dúsgazdag komikus vagyok, de mégsem annyira gazdag, hogy ne kelljen állandóan filmeket készítenem, pedig a képemre van írva, hogy rettenetesen unom”. Ha Ferrell új filmjét a komikus egyetlen testrészével kéne ábrázolni, az a főszereplő unott ábrázata lenne, és ez még a jobbik eset, mert még csak ki sem vágták azokat a pillanatokat, amikor a fáradt sztár kis híján elröhögi magát, mint akit kínjában már az sem érdekel, hogy ne magát, hanem a közönséget szórakoztassa. Ehhez jön még Amy Poehler, aki a komédiázásban odáig jut, hogy részegen lepisili a gyepet, miközben Ferrell a forradalmi pisilésen ujjong. Amy és Will egyébként pénztelen, de jóravaló és egy kicsit debil szülőket alakítanak, akik, hogy fedezni tudják lányuk egyetemi költségeit, kaszinót nyitnak a szomszéd házában. Ez jó alkalom, hogy a haverok is benézzenek, jön is Jeremy Renner és szó szerint lángba borul. Ha egy ekkora színész, két Oscar-jelöléssel a háta mögött, lángolva bolondozik, az tényleg sokat adhatott az általános jókedvhez.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."