Film

A temetésem szervezem

  • - kg -
  • 2012. november 30.

Film

1962-ben az akkor 31 éves Robert Duvall élete első mozifilmszerepeként eljátszotta a Ne bántsátok a feketerigót! búbánatos Boo-ját, a kisvárosi számkivetettet, a délvidéki remetét, a környékbeli előítéletek örökös céltábláját, a gyerekek mumusát és egyben ama üzenet hordozóját, mely szerint az érdes külső olykor érző szívet takar, továbbá, hogy ne ítélj elsőre. 2009-ben az akkor 78 éves Robert Duvall több mint 100 filmmel a háta mögött eljátszotta A temetésem szervezem című film búsongó Bushát; a kisvárosi számkivetettet, a délvidéki remetét, a környékbeli előítéletek örökös... stb-stb. És egyben annak az üzenetnek... igen-igen. Földrajzilag sem kellett nagyon elmozdulni, hogy a remete újból kibukjon Duvallból, csak ide, az Alabamával szomszédos Tennessee-be, és a harmincas éveket sem kellett lecserélni. Akik fogékonyak a keretes karrierekre, Duvall esetében valami ilyesmire lehet ráismerni, noha korántsem egy hattyúdallal állunk szemben. Máskülönben viszont részünkről a szerencse; ha Duvall innentől csak puskával közlekedő remetéket játszik, akik valamilyen - csak a film végére kiderülő - okból olyan temetést akarnak, melyen maguk is részt vennének, méghozzá nagyon is élő formában, hát legyen, ez még mindig sokkal jobb, mintha a színész bármelyik keresztapás harcostársa tenné ugyanezt. És azt is inkább nyereségnek lehetne elkönyvelni, ha innentől Bill Murray is csak temetkezési vállalkozókat adna - azzal a szórakozott arckifejezéssel és bajusz alatti somolygással, mellyel az utóbbi évtizedeket végigcsinálta.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."