Film

Ahol a szivárvány véget ér

Film

Vannak azok a romantikus opusok, melyek nem hajlandók elfogadni önnön korlátaikat, és megpróbálnak többet markolni annál, mint hogy fiú és lány epekedik egymásért, miközben ilyen-olyan akadályok állnak az útjukba. Az utóbbi idők markáns (és bizonyos körökben kultikus) darabjai mind megkísérlik feldobni valamivel egyszerű alaphelyzetüket. Nicholas Sparks a Szerelmünk lapjaiban Alzheimer-kórral kavarja meg a narrációt, David Nicholls az Egy napban majd’ egy emberöltőnyi időt ölel fel. Cecelia Ahern pedig az Ahol a szivárvány véget ér c. regényében e-mailek, SMS-ek és levelek formájában meséli el ugyanazt a túlbonyolított szerelmi történetet két egymás iránti vonzalmára nevetségesen vak emberről (most tekintsünk el attól, hogy a szentimentalizmus már a 17–18. században feltalálta a levél-/naplóregényt). Ahern művét veszi alapul ez az azonos című, bár még az alapmű kevéske formai leleményét is elimináló film. De legyünk igazságosak: láttunk már ennél sokkal rosszabb romantikus filmeket is, még legrosszabb pillanataiban is csak közepes, és akadnak benne kimondottan jól eltalált momentumok. Az angliai helyszín, atmoszféra és az angol színészek sokat tompítanak a műfajban megszokott giccsen, a főszereplő Lily Collins kifejezetten bájos és könnyű azonosulni vele, jók és kevésbé szokványosak az aláfestő zenék. A sűrűn kétdimenzióssá és/
vagy szórakoztató idiótává degradált mellékszereplőkből is kevesebbet találunk, illetve a legnagyobb nyálzuhataggal fenyegető jeleneteket is igyekeznek némi dramaturgiai rafinériával tompítani. Nem minden giccs-csapdát kikerülve, a csúnyább mellékszereplőket gondosan összepárosítva tartunk az elkerülhetetlen happy end felé: volt már sokkal rosszabb is.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.