Film

Ahol a szivárvány véget ér

Film

Vannak azok a romantikus opusok, melyek nem hajlandók elfogadni önnön korlátaikat, és megpróbálnak többet markolni annál, mint hogy fiú és lány epekedik egymásért, miközben ilyen-olyan akadályok állnak az útjukba. Az utóbbi idők markáns (és bizonyos körökben kultikus) darabjai mind megkísérlik feldobni valamivel egyszerű alaphelyzetüket. Nicholas Sparks a Szerelmünk lapjaiban Alzheimer-kórral kavarja meg a narrációt, David Nicholls az Egy napban majd’ egy emberöltőnyi időt ölel fel. Cecelia Ahern pedig az Ahol a szivárvány véget ér c. regényében e-mailek, SMS-ek és levelek formájában meséli el ugyanazt a túlbonyolított szerelmi történetet két egymás iránti vonzalmára nevetségesen vak emberről (most tekintsünk el attól, hogy a szentimentalizmus már a 17–18. században feltalálta a levél-/naplóregényt). Ahern művét veszi alapul ez az azonos című, bár még az alapmű kevéske formai leleményét is elimináló film. De legyünk igazságosak: láttunk már ennél sokkal rosszabb romantikus filmeket is, még legrosszabb pillanataiban is csak közepes, és akadnak benne kimondottan jól eltalált momentumok. Az angliai helyszín, atmoszféra és az angol színészek sokat tompítanak a műfajban megszokott giccsen, a főszereplő Lily Collins kifejezetten bájos és könnyű azonosulni vele, jók és kevésbé szokványosak az aláfestő zenék. A sűrűn kétdimenzióssá és/
vagy szórakoztató idiótává degradált mellékszereplőkből is kevesebbet találunk, illetve a legnagyobb nyálzuhataggal fenyegető jeleneteket is igyekeznek némi dramaturgiai rafinériával tompítani. Nem minden giccs-csapdát kikerülve, a csúnyább mellékszereplőket gondosan összepárosítva tartunk az elkerülhetetlen happy end felé: volt már sokkal rosszabb is.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.