Film

Whiplash

  • - kg -
  • 2015. március 13.

Film

Nálunk még a torta is dobos, mi aztán értjük azt a kínt, amit csak egy fiatal dzsesszdobos képes átélni a nagyság hajszolása közben, miközben maga Darth Vader ordítja teli torokból a képébe, hogy épp mit csinál szarul. De a setét nagyúr ordít ennél cifrábbat is, az ő művészetfilozófiája egyetlen mondatból áll: hulljon a férgese, lehetőleg máma még. De tényleg Darth Vader az, aki az év leghevesebben körüludvarolt filmjében, a Sundance darlingjában, Cannes kiválasztottjában, az Oscar egyik esélyesében a gondjaira bízott diákságot tizedeli? Nagyon úgy fest, hogy tényleg: aki netán emberforma szereplőket látna a nagyság érdekében bármire képes ifjú titán és a kegyetlenséget művészi fokon űző mentora párharcában, azt nagyon megvezették, mert ebben a filmben egyetlen ilyen sincsen. A vásznat két szórakoztató karikatúra uralja: a vért pisilő kisdobos (Miles Teller alakítja jótanulós szorgalommal) is jó, de messze nem annyira, mint a kénköves leheletű tanár, akiből akkora show-t csinál J.K. Simmons, a jellemszínészek gyöngye, a lüktető halántékerek Sztanyiszlavszkija, hogy azt öröm nézni. Úgy, ahogy Darth Vadert és Hannibal Lectert is öröm nézni; Simmons többet érdemel annál, mint hogy azzal sértegessük, milyen finom nüanszokat, apró lelki rezdüléseket láttunk az alakításában. Látott a fene. Lehettek ugyan realista ambíciói a rendezőnek, ez látszik abból is, hogy a film nem egy távoli kisbolygón, hanem New Yorkban játszódik, de amint Simmons elkezd genyóskodni, az vér­beli szörnyfilmmé emeli ezt az amúgy standard tanár-diák drámázást.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.