DVD

Amikor minden változik

Film

Tanmesével kezdünk a kisfiúról és a lépcsőről, amin bátorságképp le kell ugrálni, no és bízni abban, hogy apa - ígéretéhez híven - elkap. Erről szól a bizalom. De apa nem kap el, a kisfiú pedig nagyot esik. Erről szól az élet.

Bármennyire közhelyesnek tűnik is ez a parabola, szerencsére Helen Hunt filmje ügyesen túllép rajta, és nem ragad bele az előrevetített giccsbe. Pedig minden elemet megkapunk egy jó kis végigszipogható családi drámához: a kapuzárási pánikkal küszködő, folytonosan szorongó tanárnőt, Aprilt (Helen Hunt) elhagyja a férje, majd egy napra rá meghal szeretett mostohaanyja, egy hétre rá pedig felbukkan a sosem látott igazi szülő. Mindeközben beüt a nagy szerelem - egyik diákja elvált apjának (Colin Firth) képében. April mindeközben retteg, hogy 39 évesen nem lehet gyereke, és megtesz mindent, hogy mégis lehessen. A sorscsapások mellé pedig jöhet egy kis kétkedés Istenben, hitben és bizalomban...

Mindezt azonban a film fondorlatosan szálazza, és jó arányban keveri némi bájos humorral. A karakterek sem esnek sablonhibákba: a szereplők minden nyűgükkel együtt szerethetők. Colin Firth persze nehezen lép ki a szomorú szemű szerelmes rutinjából, de ő ezt csinálja jól, Bette Midler pedig igazi komika: derűt hoz a történetbe, amint megjelenik April show-bizniszben pörgő karakán anyjaként. Helen Huntról kiderül, hogy nemcsak színésznőnek, de rendezőnek is határozottan ügyes: giccstenger helyett így gondolkodtató, kedves és mosolyogtató történetet kapunk arról, hogy mit tanul a kisfiú (és miként áll fel újra), ha hagyják leesni a lépcsőn.

Forgalmazza a Ristretto

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.