DVD

Amikor minden változik

Film

Tanmesével kezdünk a kisfiúról és a lépcsőről, amin bátorságképp le kell ugrálni, no és bízni abban, hogy apa - ígéretéhez híven - elkap. Erről szól a bizalom. De apa nem kap el, a kisfiú pedig nagyot esik. Erről szól az élet.

Bármennyire közhelyesnek tűnik is ez a parabola, szerencsére Helen Hunt filmje ügyesen túllép rajta, és nem ragad bele az előrevetített giccsbe. Pedig minden elemet megkapunk egy jó kis végigszipogható családi drámához: a kapuzárási pánikkal küszködő, folytonosan szorongó tanárnőt, Aprilt (Helen Hunt) elhagyja a férje, majd egy napra rá meghal szeretett mostohaanyja, egy hétre rá pedig felbukkan a sosem látott igazi szülő. Mindeközben beüt a nagy szerelem - egyik diákja elvált apjának (Colin Firth) képében. April mindeközben retteg, hogy 39 évesen nem lehet gyereke, és megtesz mindent, hogy mégis lehessen. A sorscsapások mellé pedig jöhet egy kis kétkedés Istenben, hitben és bizalomban...

Mindezt azonban a film fondorlatosan szálazza, és jó arányban keveri némi bájos humorral. A karakterek sem esnek sablonhibákba: a szereplők minden nyűgükkel együtt szerethetők. Colin Firth persze nehezen lép ki a szomorú szemű szerelmes rutinjából, de ő ezt csinálja jól, Bette Midler pedig igazi komika: derűt hoz a történetbe, amint megjelenik April show-bizniszben pörgő karakán anyjaként. Helen Huntról kiderül, hogy nemcsak színésznőnek, de rendezőnek is határozottan ügyes: giccstenger helyett így gondolkodtató, kedves és mosolyogtató történetet kapunk arról, hogy mit tanul a kisfiú (és miként áll fel újra), ha hagyják leesni a lépcsőn.

Forgalmazza a Ristretto

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.