DVD

Amikor minden változik

Film

Tanmesével kezdünk a kisfiúról és a lépcsőről, amin bátorságképp le kell ugrálni, no és bízni abban, hogy apa - ígéretéhez híven - elkap. Erről szól a bizalom. De apa nem kap el, a kisfiú pedig nagyot esik. Erről szól az élet.

Bármennyire közhelyesnek tűnik is ez a parabola, szerencsére Helen Hunt filmje ügyesen túllép rajta, és nem ragad bele az előrevetített giccsbe. Pedig minden elemet megkapunk egy jó kis végigszipogható családi drámához: a kapuzárási pánikkal küszködő, folytonosan szorongó tanárnőt, Aprilt (Helen Hunt) elhagyja a férje, majd egy napra rá meghal szeretett mostohaanyja, egy hétre rá pedig felbukkan a sosem látott igazi szülő. Mindeközben beüt a nagy szerelem - egyik diákja elvált apjának (Colin Firth) képében. April mindeközben retteg, hogy 39 évesen nem lehet gyereke, és megtesz mindent, hogy mégis lehessen. A sorscsapások mellé pedig jöhet egy kis kétkedés Istenben, hitben és bizalomban...

Mindezt azonban a film fondorlatosan szálazza, és jó arányban keveri némi bájos humorral. A karakterek sem esnek sablonhibákba: a szereplők minden nyűgükkel együtt szerethetők. Colin Firth persze nehezen lép ki a szomorú szemű szerelmes rutinjából, de ő ezt csinálja jól, Bette Midler pedig igazi komika: derűt hoz a történetbe, amint megjelenik April show-bizniszben pörgő karakán anyjaként. Helen Huntról kiderül, hogy nemcsak színésznőnek, de rendezőnek is határozottan ügyes: giccstenger helyett így gondolkodtató, kedves és mosolyogtató történetet kapunk arról, hogy mit tanul a kisfiú (és miként áll fel újra), ha hagyják leesni a lépcsőn.

Forgalmazza a Ristretto

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.