Film

anyám!

  • - kg -
  • 2017. november 26.

Film

A történet szerint… jaj, de miket is beszélünk, szóval, a rendezői vízió szerint, mely rendezői vízió a vizionárius rendező, Darren Aronofsky fejéből pattant ki, valahol a természet lágy ölén, a tudat és a tudatalatti összefolyásánál, az üveghegyen innen, de a valóságon túl, ahol Jennifer Lawrence-en és Javier Bardemen kívül csak a prücskök és metaforák ciripelése meg a kurta farkú malac túrása hallatszik, szóval, itt éldegél takaros házában a fiatalasszony (Lawrence) és költészettel foglalkozó ura (Bardem). Valami azonban nem stimmel a babaházzal, hívatlan idegenek állítanak be egyre-másra, és minél több idegen állít be, annál kevesebb dolog magyarázható ép ésszel. És minél kevesebb magyarázható, annál művészibb minden. Darren Aronofsky filmjét Darren Aronofsky tudatalattija rendezte; csak kevesen mondhatják el magukról, hogy 30 millió dollárt költhettek terápiára. Darren ezzel egy csomó kanapéidőt spórolt, miközben minden beállításon látszik a sziklaszilárd meggyőződés, hogy ami itt folyik, az magas és művészet. Egy véget érni nem akaró rémálom, egy kedvünk szerint magyarázható Rorschach-teszt, melyből persze egy csomó divatos horrorklasszikus (innen is köszöntjük Rosemary gyermekét) köszön vissza, elvégre Darren nem csak érzi, de érti is a művészetet. Lawrence pokoljárásába bármi és annak az ellenkezője is belemagyarázható, így lesz aztán teljesen tét nélkülivé az egész, akárhol áll is meg a bibliaiutalás-számláló. Persze lehet, hogy azoknak van igazuk, akik átszellemülten kiáltanak fel: Ó, Darren, felnyitottad a szememet, köszönöm!

Forgalmazza az UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”